کتاب و ادبیات

جشنواره «حکیم ابوالقاسم فردوسی» فراخوان داد

تهران – ایرنا – مرکز گسترش فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراخوان جشنواره مجازی «حکیم ابوالقاسم فردوسی» را منتشر کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مرکز گسترش فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این مرکز با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، انجمن ایران شناسی، انجمن شاهنامه شناسی بنیاد فردوسی درخت توس اولین جشنواره مجازی «حکیم ابوالقاسم فردوسی» را برگزار کرد. در 15 نوامبر 1403 برگزار می شود.

همچنین انجمن مهر تاکستان شاهنامه خانان، موسسه فرهنگی هنری کانون فردوسی توس شاهنامه، موسسه فرهنگی هنری فردوسی خردسرا و موسسه فرهنگی هنری گنجینه خرد گچساران در این جشنواره شرکت دارند.

نخستین جشنواره «حکیم ابوالقاسم فردوسی» در 2 بخش کودک، نوجوان و بزرگسال و در 4 رشته شاهنامه خوانی، تشبیه، تصویرسازی و متون نوشتاری برگزار می شود.

شرکت کنندگان می توانند شاهنامه را به زبان های فارسی، کردی، ترکی، عربی، پشتو و تمامی زبان ها و گویش های ایرانی بخوانند و بخوانند.

با توجه به فراخوان اولین جشنواره مجازی «حکیم ابوالقاسم فردوسی» آخرین مهلت ثبت نام و دریافت آثار شرکت کنندگان تا 30 مهر ماه 1403 است.

این جشنواره در راستای راهبردهای محتوایی اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبیین شده و بر مولفه های هویت ایرانی-اسلامی مبتنی بر میراث تاریخ تمدن ایرانی و اسلامی، معروف و نامدار تاکید دارد.

حفظ استحکام و اصالت زبان فارسی به عنوان یکی از ارکان هویت ملی و فرهنگی ایران و زبان دوم جهان اسلام، از ضروریات برگزاری این جشنواره مجازی در بستر ارتباطات و رسانه های الکترونیکی است.

رویکرد اصلی جشنواره «حکیم ابوالقاسم فردوسی» افزایش امید، ایجاد نشاط، پویایی اجتماعی، ارتقای مهارت های زندگی و آشنایی کودکان و نوجوانان با هویت ملی خود و کشف و پرورش استعدادهای شاهنامه خوانی، تلاوت و تصویرسازی است.

علاقه مندان به رشته شاهنامه خوانی و شاهنامه خوانی نقالی اجرایی خود را در سرفصل های مشخص شده در فراخوان اجرا کنند.

برای دریافت متن کامل تماس اینجا کلیک کنید.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا