موسیقی

جشنواره موسیقی صبا بستری برای ارائه دستاوردهای جوانان است/ برگزاری پس از ۵ سال



به گزارش هنرآنلاین، سومین جشنواره موسیقی صبا در هفته پایانی آذرماه 1403 زیر نظر دانشکده موسیقی و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر ایران و با همکاری دانشجویان و اساتید برجسته موسیقی برگزار می شود. کشور

این جشنواره شامل دو بخش رقابتی و غیر رقابتی است. بخش رقابتی شامل گرایش های گروه نوازندگی موسیقی کلاسیک غربی، نوازندگی گروه موسیقی کلاسیک ایرانی، آهنگسازی، دیپلم آهنگسازی ارکسترهای ساز ایران و پژوهش موسیقی و بخش غیر رقابتی شامل زیربخش های مراسم و کنسرت، بازار موسیقی صبا است. ، متوسط ​​و آموزش.

دبیر سومین دوره جشنواره موسیقی صبا درباره این رویداد گفت: پس از پنج سال وقفه به دلیل همه گیری کووید 19، با تشکیل و تجمیع تشکل های دانشجویی دانشگاه هنر مانند انجمن علمی، سومین دوره جشنواره موسیقی صبا سرانجام با همت دانشجویان و حمایت اساتید دانشگاه برگزار می شود. .

روزبه محمدی افزود: پس از گذراندن دوران سخت بیماری همه گیر، سال گذشته سعی کردیم با مرور اتفاقات دوره های قبل و بررسی انتقادات و نظرات مخاطبان و کادر اجرایی خود را برای سومین دوره آماده کنیم.

وی بیان کرد: همچنین تلاش کردیم با کمک به تشکیل و تثبیت تشکل های دانشجویی به عنوان پایه و زیرساخت هر فعالیت دانشجویی، بستر برگزاری منظم جشنواره را در سال های آینده فراهم کنیم و امیدواریم در نتیجه این تلاش ها، جشنواره موسیقی صبا از این پس برگزار می شود. هر سال در پایان آذرماه با موفقیت برگزار می شود.

صبا

ایجاد تجربه یک فرآیند هنری با تمرکز بر کار گروهی

محمدی گفت: جشنواره موسیقی صبا یک رویداد موسیقی سالانه برای هنرجویان سراسر کشور است و اولین هدف این جشنواره ایجاد فضایی بانشاط و انگیزشی برای فعالیت های هنری، پژوهشی و اجرایی با محوریت کار گروهی و تعامل است. پس از آن با ایجاد بستری برای ارائه دستاوردهای نسل جوان موسیقی کشور و ایجاد ارتباط بین جریان ها، افراد و نهادهای مختلف فعال در این عرصه، تلاش می کند نقش یک چهارراه فرهنگی را ایفا کند تا به موسیقی دانشگاهی کشور کمک کند. از موسیقی

دبیر سومین دوره جشنواره موسیقی صبا تصریح کرد: امیدواریم در این دوره از جشنواره بتوانیم از تجربیات دوره های گذشته و با تکیه بر آنچه تاکنون اندوخته ایم و حمایت اساتید و دانشجویان دغدغه مند استفاده کنیم. ، یک رویداد آبرومندانه و مفید برای همه مخاطبان جشنواره ایجاد کند.

محمدی در خصوص ارتباط ساختار جشنواره با اهداف آن گفت: در بخش رقابتی، هدف اصلی ما ایجاد تجربه یک فرآیند هنری و علمی برای شرکت کنندگان با تمرکز بر کار گروهی در یک فضای رقابتی سالم است که باعث شود. منجر به رشد افراد شود. در بخش های موسیقی کلاسیک غرب و موسیقی کلاسیک ایرانی، تمرکز ما بر اجرای موسیقی مجلسی از مرحله تشکیل گروه تا اجرا روی صحنه و ضبط است. ما معتقدیم اجرای موسیقی مجلسی نیازمند حداکثر توانایی یک نوازنده و در عین حال توسعه مهارت های ارتباطی و کار گروهی است.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا