سیاست

جمهوری اسلامی ایران حامی صلح در منطقه است

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم محسن بیوک روز شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ در جمع فرماندهان منطقه پدافند هوایی شمال شرق اظهار کرد: ایران همواره به عنوان یک کشور که حامی صلح و امنیت در منطقه و جهان است، تلاش کرده تا با تعامل سازنده با سایر کشور ها، به ثبات و امنیت منطقه کمک کند.

معاون هماهنگ کننده اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: در حالی که برخی کشورها به دنبال ایجاد تنش و نا آرامی در منطقه هستند، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که راه حل همه مشکلات از طریق گفتگو و همکاری منطقه قابل حل است.

وی با بیان اینکه صلح و امنیت دو مولفه حیاتی هستند که نقش بسزایی در پیشرفت و توسعه جوامع ایفا می کنند، گفت: نبود امنیت و ثبات، مانع بزرگ بر سر راه رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور هاست و از سوی دیگر صلح پایدار، بستری مناسب برای شکوفایی استعدادها و توانایی‌ های انسان‌ ها بشمار می رود.

سرتیپ دوم بیوک یادآور شد: صلح و امنیت، دو مقوله جدایی ناپذیر هستند که به طور مستقیم بر کیفیت زندگی هر کشوری تاثیر می‌گذارد، دستیابی به جهانی عاری از خشونت و درگیری، نیازمند تلاش‌های مشترک همه کشور ها و همه ملت‌ ها است.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا