کتاب و ادبیات

حتی افراد کم‌سواد هم با شاهنامه ارتباط برقرار می‌کنند

تهران – ایرنا – رئیس بنیاد سعدی درباره ویژگی های زبان فارسی گفت: بسیاری از مردم ایران حتی افرادی که سواد چندانی ندارند با اشعاری مانند شاهنامه ارتباط برقرار می کنند که حتی امروز در زبان فارسی نیست و … برای آنها قابل درک است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد سعدی، در مدرسه تابستانی زبان فارسی حضور یافتند غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی یاسر احمدوند معاونت فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مجتبی حسینی دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی رای شاوردیان نماینده ارامنه در شورای اسلامی و مدیران و مسئولان وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل بنیاد سعدی برگزار شد.

مراسم افتتاحیه آموزشگاه زبان فارسی بنیاد سعدی با حضور فارسی آموزان پذیرفته شده در این دوره آموزشی از 11 کشور جهان با بدرقه اساتید زبان فارسی مدارس ارمنستان برگزار شد.

رئیس بنیاد سعدی در این مراسم گفت: زبان فارسی دارای 3 دوره فارسی باستان، فارسی قدیم یا میانه و فارسی نو است. آنچه در حال حاضر در مورد آن صحبت می کنیم فارسی جدید است. البته زبان فارسی پویا است و الان هم متن هایی که به فارسی میانه نوشته شده برای ما قابل درک است.

حداد عادل ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از مردم ایران حتی افرادی که سواد چندانی ندارند با اشعاری مانند شاهنامه ارتباط برقرار می کنند که امروز حتی در فارسی هم نیست و برایشان قابل درک است و این یکی از ویژگی های فارسی زبان است. زبان

حتی افراد بی سواد هم با شاهنامه ارتباط برقرار می کنند

روابط ایران و ارمنستان بسیار عمیق و طولانی است

رئیس بنیاد سعدی با ابراز خوشحالی از گسترش آموزش زبان فارسی در سایر کشورها گفت: حضور شما در ایران برای ارتقای سطح دانش زبان فارسی با شرکت در دوره آموزشی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: برنامه های این دوره در دو بخش برگزار می شود. بخشی از کلاس های آموزشی صبحگاهی و بخشی از برنامه های فرهنگی که شما را با تاریخ و فرهنگ جامعه ایران آشنا می کند.

حداد عادل گفت: در واقع با دو ایران روبرو خواهید شد. یکی ایرانی که در رسانه های غربی مطرح می شود و با واقعیت همخوانی ندارد و یکی ایران واقعی است که در مدت اقامت در ایران با آن آشنا خواهید شد.

رئیس بنیاد سعدی همچنین به حضور اساتید زبان فارسی مدارس ارمنستان که در این برنامه حضور داشتند اشاره کرد و گفت: رابطه ایران و ارمنستان بسیار عمیق و طولانی است. ایران و ارمنستان همسایگان خوبی برای یکدیگر هستند. ایرانیان در دوره‌های تاریخ میزبان ارامنه بوده‌اند و از آنها به عنوان هنرمندان و صنعتگران توانا و شایسته یاد می‌کنند.

در این مراسم فارسی آموزان کشورهای روسیه، گرجستان، بوسنی و هرزگوین، تایلند و ارمنستان در مورد این دوره آموزشی و ارتباط خود با زبان فارسی صحبت کردند.

آموزشگاه تابستانی زبان فارسی بنیاد سعدی از ششم تا بیست و ششم مردادماه با حضور 46 فارسی آموز از 11 کشور جهان در چهار بخش پیش متوسط، متوسط، متوسطه بالا و تربیت معلم زبان فارسی برگزار می شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا