کتاب و ادبیات

حدادعادل: شاهنامه مسائل معنوی و اخلاقی را بیان می‌کند

تهران – ایرنا – رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: شاهنامه مسائل معنوی، حماسی و اخلاقی را به زبان فارسی در قالب شعر بیان می کند.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حداد عادل روز سه شنبه در اختتامیه ششمین جشنواره ملی فردوسی در پیامی تصویری خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: زبان فارسی را نباید جزء دروس دیگر و مشابه و برابر با سایر دروس قرار دهید. زبان فارسی از سایر دروس بالاتر و برتر است. برای هر شغلی که در آینده داشته باشید به زبان فارسی نیاز دارید.

وی افزود: زبان فارسی مهارت مهمی است که شما را با هم عصرانتان و با اجدادتان و همه فارسی زبانان جهان پیوند می دهد. زبان فارسی پیوند شما با چنین دنیایی است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: باید با شاهکارهای ادبی فارسی آشنا شوید. در گذشته تاکید بر شاهنامه بود و هنوز هم هست. شاهنامه یکی از مهم ترین کتب حماسی جهان است، ما را به خود می بالد که زبانی داریم که بیش از 1000 سال پیش حکیمی توانسته است مسائل روحی، حماسی و اخلاقی را به زیبایی به این زبان در قالب شعر و شعر بیان کند. هنوز حفظ شده است.

حداد عادل خاطرنشان کرد: علاوه بر شاهنامه، کتاب گلستان نیز در مدارس مورد توجه قرار گرفته و از دانش آموزان خواسته شده است که گلستان بخوانند. این تصمیم درستی است. همه استادان زبان فارسی در چند قرن گذشته در سفر سعدی نشسته اند و تصور من از گلستان سعدی این است که برای بچه ها مانند شیر مادر است. هرکس بخواهد ساختار زبان فارسی را در ذهن خود تقویت کند، حتما گلستان را خوانده است. از گلستان خواندن غافل نشوید. گلستان سبک زندگی است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا