موسیقی

حسین علیزاده «دستگاه‌های موسیقی ایران» را منتشر می‌کند



به گزارش هنرآنلاین، مجموعه «آلات موسیقی ایران» به آهنگسازی و آهنگسازی حسین علیزاده سی و یکم شهریور ماه رونمایی می شود. این مجموعه که به نوعی حاصل تلاش حسین علیزاده در عرصه موسیقی دستگاهی و آموزش آن است، شامل 13 دستگاه و آواز ایرانی است که در قالب 17 سی دی و 13 نت ارائه می شود.

آهنگسازی و آهنگسازی این اثر که توسط «خانه کار و دیدار کارمان» منتشر شده است، از ماه های پایانی سال ۱۳۹۸ در بحبوحه شیوع ویروس کرونا آغاز شد و تا به امروز ۴۳ نوازنده و خواننده به ایفای نقش پرداخته اند. در اجرای سازها و آوازهای مختلف آن.

اشعار این مجموعه نیز توسط سیروس جمالی برای سهولت یادگیری و حفظ گوشه ها سروده شده است، به طور خاص به گونه ای که نام هر گوشه در شعر درج شود.

جزئیات تکمیلی این پروژه عبارتند از:

«دستگاه های موسیقی ایران» به آهنگسازی و نویسندگی حسین علیزاده تلاشی برای بقا و بسط ترانه هایی است که در طول تاریخ شکل گرفته و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

حسین علیزاده آهنگساز، نویسنده و نوازنده تار و سه تار در این اثر ضمن حفظ اصالت با رویکردی خلاقانه و پویا، الگوها و نغمه های موسیقی دستگاهی ایرانی را به گونه ای ساخته و پرداخته است که می توان موثر برای علاقه مندان به موسیقی ایرانی.

وی در مقدمه کتاب با اشاره به این ویژگی خاص گفت: در این مجموعه تلاش بر این است که نه تنها علاقه مندان، بلکه علاقمندان همگی با این ترانه ها و ترانه ها آشنا باشند و آنها را به عنوان میراثی تاریخی و فرهنگی در ذهن خود را نگه دارند.”

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا