کتاب و ادبیات

حمایت دو تشکل فراگیر نشر از وزیر پیشنهادی فرهنگ

تهران- ایرنا- دو سازمان فراگیر متن مشترکی را در نامه های جداگانه خطاب به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کردند.

به گزارش ایرنا، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه ناشران تعاونی ایران (آشنا) متن مشترکی را خطاب به سید عباس صالحی آنها ضمن تشکر از قبول مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایندگان شورای اسلامی خواستند به صالحی رای اعتماد دهند.

در متن این نامه خطاب به سید عباس صالحی آمده است: با کمال احترام از اینکه به درخواست و اصرار آن دسته از انتشاراتیانی که بدون نگاه شخصی و با نگاه ملی، مذهبی و فرهنگی و جدای از ویژگی های شخصیتی والای جنابعالی، تنها بر اساس برنامه ریزی و تسلط جناب عالی بر گروه های انتشاراتی و نحوه عملکرد شما در زمان مسئولیت، در شرایط بحرانی از نظر تشدید عاطفی و تصاعدی تحریم های ظالمانه و پس از آن کرونا؛ شما احساس مسئولیت کردید و این بار سخت بود و رهبری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در شرایط بسیار سخت صنعت نشر با فضای نامساعدی پذیرفتید.

این تسلیم و فداکاری شما برادر گرامی از چشمان صالحان و اهالی صنعت نشر پوشیده نیست. از این فرصت استفاده می کنیم و از نمایندگان محترم در شورای اسلامی می خواهیم که چه در تایید صحت این برادر بزرگوار و چه در کمک به ایشان در دوران مسئولیت با ایشان همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی نامزد پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متولد 1343 در مشهد و فرزند مرحوم آیت الله میرزاحسن صالحی (متوفی 1396) است.

او در رشته علوم حوزوی تحصیل کرد و در دانشگاه به تحصیل فلسفه پرداخت. وی در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر علمای برجسته وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزا علی آقا فلسفی و… به تحصیل پرداخت. هر چند که لباس روحانیت به تن ندارد.

صالحی در مباحث فلسفی از ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن زاده آملی نیز بهره برده است. از سال 1370 به تدریس دروس مربوط به فقه، فلسفه و کلام در حوزه و دانشگاه پرداخت.

سید عباس صالحی در دولت یازدهم به عنوان معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در 7 مهر 1395 پس از استعفای وزیر فرهنگ وقت، به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد. در 26 مرداد 1396، حسن روحانی وی را به سمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم منصوب کرد. شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

در 27 خرداد 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیر مسئول این روزنامه منصوب شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا