کتاب و ادبیات

حوزه نوجوانان در کتاب فقیر است

تهران-ایرنا- مدیرکل دفتر مجامع و تشکل های وزارت فرهنگ با تاکید بر اینکه کمک های بلاعوض باید امکان دسترسی به محتوای باکیفیت را فراهم کند، گفت: حوزه نوجوانان در زمینه فیلم، بازی و کتاب ضعیف است و تلاش شد. تا کاستی هایش را جبران کند. اکنون کمتر کتاب توصیه شده برای نوجوانان داریم.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، نخستین کارگاه تخصصی شناخت بازارهای جهانی کتاب کودک روز دوشنبه 8 مرداد 1403 در انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان برگزار شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با اشاره به اینکه تصمیم بر گسترش فعالیت ها به ناشران خارجی در این مجموعه گرفته شده است، گفت: در این راستا از حمایت دفتر مجامع برخوردار بودیم. سازمان ها و فعالیت های فرهنگی معاونت فرهنگی و با همکاری دستگاه های ادبی انجام می دهد.

فتح الله فروغی وی با اشاره به همکاری دفتر مجمع با انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، ادامه داد: روند فعالیت به این صورت است، کتاب هایی که انجمن اعلام کرد می توانست در بازار جهانی حضور داشته باشد و مورد حمایت و کمک هزینه قرار گرفت. .

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری اولین همایش ایران در آبان ماه 1403، ادامه داد: گفته می شد اولین فلوشیپ کتاب کودک در آبان ماه برگزار می شود، امیدواریم این اتفاق فرخنده در ایران رخ دهد.
فروغی اضافه کرد: هدف ما از برگزاری این کارگاه، برآوردن الزامات حضور در بازار جهانی و ارزیابی میزان حضور ما در بازار جهانی است.

تا این دوره برنامه جدی برای گرانت وجود نداشت

مدیرکل دفتر مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی معاونت فرهنگی با اشاره به اینکه روزها و ساعات پایانی دولت سیزدهم می گذرد، گفت: در مدتی که در اداره کل مجامع فعالیت داشتیم تلاش کردیم تا تعامل با گروه های مختلف یکی از اقدامات در این دوره اصلاح اساسنامه گرنت بود، همچنین جلساتی در خصوص موضوع برگزاری فلوشیپ برگزار شد و تلاش هایی برای برگزاری آن وجود دارد.

اسماعیل جانعلی پور وی با تاکید بر اینکه اگر مرجع تخصصی در این زمینه برای شناخت کتاب های خوب برای کودکان وجود داشته باشد، گرنت از آن حمایت می کند، ادامه داد: شاید بتوان گفت تا این دوره برنامه جدی برای گرنت وجود نداشت، اما هنوز زمان وجود دارد و گرانت فضایی بدون مرز امکان تسریع بیشتر در این مسیر وجود دارد.

وی با بیان اینکه شاید در ابتدا برگزاری فلوشیپ در تهران غیرممکن به نظر برسد، ادامه داد: فکر می کردیم برگزاری فلوشیپ در فضای نمایشگاه غیرممکن باشد اما امکان پذیر شد.

جان علیپور با تاکید بر اینکه در زمینه تخصیص کمک هزینه باید به محتوای باکیفیت دسترسی داشت، افزود: حوزه جوانان در زمینه فیلم، بازی و کتاب فقیر است و تلاش شده تا کمبود آن جبران شود. داشتن محتوای مجلل و دسترسی به آن محدود است، به عنوان یک مصرف کننده نوجوان نمی توانیم کتاب را توصیه کنیم.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا