اینترنت

خدمات اضطراری استارلینک برای همه کاربران در سراسر جهان رایگان خواهد بود

ایلان ماسک اعلام کرد که خدمات اضطراری Starlink از طریق ماهواره های در حال گردش برای همه کاربران تلفن همراه در سراسر جهان در دسترس خواهد بود.

بر اساس گزارش TechNock، اسپیس ایکس در هشت ماه گذشته نزدیک به 130 ماهواره مستقیم به سلولی را پرتاب کرده است و پرتاب های بیشتری در روزهای آینده برنامه ریزی شده است. ایلان ماسک در شبکه اجتماعی X نوشت:

پس از بررسی، استارلینک دسترسی رایگان به خدمات اضطراری تلفن همراه را در مواقع اضطراری فراهم می کند. این قانون در سراسر جهان اجرا می شود. مشروط بر اینکه دولت هر کشور آن را تایید کند. هیچ کس نباید به دلیل فراموشی یا ناتوانی در پرداخت جان خود را از دست بدهد.

InterestingEngineering می نویسد SpaceX با همکاری T-Mobile به سرعت به درخواست های متعدد مشترکان این اپراتور از جمله نیروهای امداد و نجات برای ارائه سرویس اینترنت ماهواره ای پاسخ داد. هدف از این همکاری پوشش مناطق بدون پوشش شبکه تلفن همراه و رفع مشکل مناطق نابینا است.

خدمات اضطراری Starlink رایگان خواهد بود

هشدارهای اضطراری بی سیم برای همه

هفته گذشته، SpaceX در نامه‌ای به کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) اعلام کرد که هر دو شرکت موافقت کرده‌اند که هشدارهای اضطراری بی‌سیم را به همه، از جمله مشتریان غیر موبایل، در مناطقی که پوشش خدمات اینترنت سلولی ندارند، ارائه دهند.

با موفقیت آمیز بودن آزمایش ها، T-Mobile و SpaceX اکنون آماده راه اندازی خدمات تجاری خود هستند. هدف از این سرویس اتصال تمامی آمریکایی ها حتی در دورافتاده ترین نقاط کشور به شبکه موبایل است.

هر دو شرکت در آزمایش اولیه شبکه خود موفق بوده اند. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این سیستم می‌تواند طیف وسیعی از کاربران اعم از مصرف‌کنندگان عادی و نیروهای امدادی را در موقعیت‌های مختلف از مناطق روستایی تا شهرهای بزرگ و حتی در حال حرکت به هم متصل کند.

طرح اسپیس ایکس با مخالفت شرکت های رقیب روبرو شده است

طرح SpaceX با مخالفت شرکت‌های رقیب، از جمله AT&T و Verizon مواجه می‌شود که معتقدند فناوری سلولی Starlink خطر تداخل رادیویی را به همراه دارد. اپراتورها از FCC خواسته اند از اعطای معافیت به SpaceX برای استفاده از ماهواره های سلولی فراتر از پارامترهای فرکانس رادیویی معمولی خودداری کند.

PCMag گزارش می دهد که SpaceX در پاسخ به FCC گفته است که اگر AT&T و Verizon راه خود را پیدا کنند، بسیاری از کاربران دسترسی به شبکه ماهواره ای Starlink را از دست خواهند داد.

T-Mobile قصد دارد در پاییز امسال شبکه ماهواره ای Starlink را برای مشتریان خود راه اندازی کند. این شرکت اولین ارائه دهنده خدمات تلفن همراه خواهد بود که امکان ارسال پیام متنی از طریق ماهواره را فراهم می کند. پشتیبانی از تماس های صوتی و داده های اینترنتی نیز در سال 2025 ارائه خواهد شد.

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا