وب گردی

نکات مهم در هنگام خرید یک گوشی میان‌ رده

گوشی میان‌ رده در سال های اخیر به محبوب ترین گوشی های بازار تبدیل شده اند. قیمت مناسب در کنار ویژگی های پرچمداران یکی دو سال پیش، از دلایل اصلی محبوبیت این گوشی ها است.

تولیدکنندگان تلفن همراه در سراسر جهان نیز بر روی این بخش از بازار تمرکز کرده اند و هر ساله مدل های زیادی از گوشی های میان رده توسط سازندگان معروف عرضه می شود. گوشی های میان رده از نظر فناوری و قابلیت ها معمولا ویژگی ها و سخت افزار گوشی های پرچمدار یکی دو سال پیش را دارند و به همین دلیل گوشی های مدرن به حساب می آیند. گوشی های میان رده ممکن است بهترین لنز دوربین موجود در پرچمداران همان سال را نداشته باشند یا بدنه آن ها به جای فلز از پلاستیک ساخته شده باشد، اما به هیچ وجه نمی توان آنها را «گوشی های ضعیف» نامید.

سازندگان تلفن همراه با حذف یا جایگزینی برخی از ویژگی های سخت افزاری یا نرم افزاری، هزینه گوشی را تا حد امکان کاهش می دهند. جایگزینی فلز با پلاستیک، حذف یک یا دو ماژول دوربین، استفاده از صفحه نمایش با کیفیت پایین تر و استفاده از پردازنده های یکی دو نسل قبل یا استفاده از پردازنده های میان رده از جمله اقداماتی است که سازندگان برای رسیدن به قیمت مناسب انجام می دهند. می دهند. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که حذف کدام یک از این موارد تاثیر کمتری بر عملکرد گوشی دارد؟ یا بهتر است این سوال را اینگونه مطرح کنیم که در خرید موبایل میان رده به چه نکاتی توجه کنیم؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

بیشتر وقت ما هنگام کار با گوشی به صفحه نمایش گوشی اختصاص می یابد. اگر صفحه نمایش گوشی کیفیت خوبی نداشته باشد کار با گوشی را واقعا سخت می کند. اگر قصد خرید یک گوشی میان رده را دارید، حتما باید سعی کنید گوشی ای را انتخاب کنید که صفحه نمایش AMOLED داشته باشد. البته اگر گوشی انتخابی شما علاوه بر AMOLED بودن، از نرخ رفرش بالاتری نیز پشتیبانی کند، لذت کار با گوشی چند برابر خواهد شد. بسیاری از گوشی های میان رده برندهای معروف دارای صفحه نمایش AMOLED هستند و حتی برخی از آنها دارای نرخ رفرش 120 هرتز هستند، مانند گوشی Band. پس همیشه سعی کنید گوشی میان رده ای را انتخاب کنید که صفحه نمایش آن این ویژگی ها را داشته باشد.

نکات مهم در هنگام خرید یک گوشی میان‌ رده

پردازنده، رم

اگرچه تقریباً تمام تعامل ما با گوشی از طریق صفحه نمایش انجام می شود، اما هنگام استفاده از گوشی، این پردازنده و رم گوشی هستند که تمام کارها و محاسبات را انجام می دهند و باعث می شوند اپلیکیشن ها و بازی ها به راحتی و بدون مشکل اجرا شوند. به همین دلیل انتخاب گوشی ای که پردازنده خوبی داشته باشد و همچنین دارای مقدار رم باشد که در اجرای برنامه ها و بازی ها مشکلی ایجاد نکند بسیار مهم است. بنابراین در هنگام خرید گوشی میان رده سعی کنید گوشی ای را انتخاب کنید که حداقل 8 گیگابایت رم داشته باشد و پردازنده به کار رفته در آن نیز یک پردازنده میان رده از یک شرکت معتبر (مثل اسنپدراگون یا مدیاتک) باشد.

حافظه داخلی

با بهبود کیفیت عکس ها و فیلم ها و بهبود گرافیک بازی های موبایل، حجم اشغال شده توسط آنها نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است. اگر گوشی شما حافظه داخلی کمی دارد یا قابلیت افزایش فضای ذخیره سازی از طریق کارت های حافظه microSD را ندارد، خیلی سریع با مشکل کمبود فضا مواجه خواهید شد. در این صورت باید عکس ها، فیلم ها و حتی برنامه های گوشی خود را حذف کنید. به همین دلیل اگر به دنبال خرید یک گوشی میان رده هستید، دقت کنید که حداقل 128 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد یا اینکه قابلیت افزایش فضای ذخیره سازی از طریق کارت های حافظه را داشته باشد.
دوربین

برای بسیاری از افراد دوربین گوشی مهم ترین قسمت آن است. بسیاری از کاربران تلفن همراه از دوربین موبایل خود برای ثبت لحظات به یاد ماندنی زندگی خود استفاده می کنند. از طرفی با توجه به محبوبیت شبکه های اجتماعی و ایجاد فرصت های درآمدزایی مختلف برای افراد از طریق تولید محتوا، بسیاری از افراد به دنبال گوشی هایی هستند که بتوانند با آن محتوا تولید کنند. به همین دلیل اگر قصد خرید گوشی موبایل میان رده را دارید، دقت کنید که لنز اصلی این گوشی لنز خوبی باشد. گوشی شما برای گرفتن عکس و فیلم خوب نیازی به داشتن سه دوربین در پشت و دوربین سلفی با مگاپیکسل بالا ندارد. اگر دوربین گوشی شما فقط دارای یک لنز با کیفیت است، می توانید تصاویر به یاد ماندنی بگیرید و حتی به صورت حرفه ای محتوا تولید کنید.

پس در نهایت می توان نتیجه گرفت که گوشی های میان رده پاسخگوی اکثریت قریب به اتفاق نیازهای ما هستند، اما دقت در انتخاب مهم است. گوشی Band به دلیل داشتن صفحه نمایش 120 هرتزی AMOLED، پردازنده MediaTek 7050 Dimension، 8 گیگابایت رم و فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی به همراه ماژول دوربین سه گانه با لنزهای باکیفیت، یکی از گزینه های بسیار خوب در بین گوشی های میان رده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا