کتاب و ادبیات

دانشنامه فارسی و برخط «جامعه و فرهنگ ملل» در دسترس قرار گرفت

تهران- ایرنا- دایره المعارف فارسی و آنلاین «جامعه و فرهنگ ملل» به همت مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با مشارکت جمعی از اساتید دانشگاه در دسترس عموم قرار گرفت. اعضای دانشگاه ها و مراکز علمی تحقیقاتی کشور.

گزارش کردن معاونت علمی و آموزشی ایرنا از دانشگاه تهران الهه کریمی ریابیدبیر اجلاس دانشگاه های برتر ایران و روسیه که عضو شورای علمی دانشنامه ملل است با اعلام این خبر گفت: دایره المعارف فارسی آنلاین جامعه و فرهنگ ملل اولین آنلاین است. دایره المعارفی در زمینه شناخت فرهنگ کشورهای مختلف که در حال حاضر کشورهای جمهوری اسلامی ایران می باشد. دفاتر مشاوره فرهنگی دارند یا کشورهایی که ارتباط فرهنگی با آنها جزو اولویت های کشورمان است به عنوان کشورهای هدف انتخاب شدند.

عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران افزود: این دانشنامه با حضور محققان برجسته مطالعات از کشورهای مختلف در حال به روز رسانی و تکمیل است.

کریمی ریابی درباره ضرورت راه اندازی این دانشنامه گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیش از این اقدامی هماهنگ برای انتشار کتاب فرهنگ کشورهای مختلف در قالب 20 جلد انجام داده بود. اما این منابع نیاز به به روز رسانی، توسعه و همچنین اشتراک گذاری در فضای آنلاین داشت که با راه اندازی دایره المعارف جامعه و فرهنگ ملت ها محقق شد.

عضو شورای علمی دانشنامه ملل در پایان گفت: دایره المعارف جامعه و فرهنگ ملل با نزدیک به 8000 مدخل به زبان فارسی از طریق سایت dmelal.ir قابل دسترسی است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا