کتاب و ادبیات

درک متفاوت از جهان با هوش مصنوعی

تهران- ایرنا- کتاب «هوش مصنوعی، انقلابی در صنعت ارتباطات» درک متفاوتی از هستی به مخاطب می دهد. اما به همان اندازه که این ابزار برای اکثریت افراد جامعه ترسناک به نظر می رسد، در صورت بهره مندی از اصول بنیادین اخلاق و به کارگیری ویژگی های اجتماعی یک جامعه متمدن، این امکان می تواند سهم بسزایی در مسیر انسان داشته باشد. پیشرفت در زمینه علوم تجربی، ریاضی و اجتماعی. و حتی فرهنگ و هنر داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، کتاب «هوش مصنوعی، انقلابی در صنعت ارتباطات» شامل تعاریف و تشریح ابزارهای هوش مصنوعی و راهکارهای کاربردی در حوزه ارتباطات و انتقال اطلاعات به ویژه در حوزه پست است.

مقدمه این اثر بخشی از کلام است یونس شکرخواه استاد ارتباطات درباره فلسفه هوش مصنوعی نوشته است. در بخشی از این یادداشت آمده است: حقیقت این است که با این همه سرعت و حرارت بیشتر نگران هوش مصنوعی هستم تا امیدوار باشم، بحث من نحوه استفاده است؛ نحوه جذب آن در سیستم ارتباطی کشور، در یک روزنامه در یک نشریه یا یک خبرگزاری.

فکر می کنم در این مورد یک سری سؤالات علمی و یک سری سؤالات فلسفی مطرح می شود. به نظر من سؤالات فلسفی مهمتر است. از کجا شروع کنم، مهم نیست که من چه جوابی می دهم، می گویید “چرا؟” و نخواهی گفت: “چطور!” اینکه می گویید «چرا» خودش یک سؤال فلسفی است.

زهرا نیازی او در ابتدای این کتاب اشاره کرده است که هوش مصنوعی; این یک درک متفاوت از جهان است. اما به همان اندازه که این ابزار برای اکثریت افراد جامعه ترسناک به نظر می رسد، در صورت بهره مندی از اصول بنیادین اخلاق و به کارگیری ویژگی های اجتماعی یک جامعه متمدن، این امکان می تواند سهم بسزایی در مسیر انسان داشته باشد. پیشرفت در زمینه علوم تجربی، ریاضی و اجتماعی. و حتی فرهنگ و هنر داشته باشند.

این کتاب در شهریور 1403 در 92 صفحه به سبک رقعی توسط انتشارات زمستان سفید منتشر شده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا