کتاب و ادبیات

دسترس‌پذیری دانش حقوق برای جامعه

تهران- ایرنا- «دایره المعارف حقوق ایران» در ایران بدون سابقه نوشته شده است و دور از ایراد نیست و امیدواریم با همکاری اساتید و نویسندگان به زودی شاهد انتشار مجلدات بعدی این اثر باشیم. و همکاران در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی.

در تاریخ علم، فرهنگ و تمدن بشری، دایره المعارف ها همواره مهم ترین ابزار ثبت اطلاعات به شمار می رفته اند. مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی بدون شک با همین هدف از سال 1362 فعالیت خود را با تدوین دایره المعارف بزرگ اسلامی آغاز کرد و به تدریج با تخصصی شدن دایره المعارف ها این مهم را گسترش داد. این مرکز با دایره المعارف حقوق ایران که بی شک در این زمینه بی نظیر بوده است. وی نزدیک به 10 سال با همکاری نویسندگان و صاحب نظران صاحب نام و زیر نظر اساتید برجسته حقوق شروع به نوشتن مقالات تخصصی حقوقی کرد. ماموریت ما در گروه حقوق انتخاب عناوین کاربردی و مهم حقوقی مرتبط با ایران و جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات موجود با هدف ترویج و تولید منابع مرجع در قالب دانشنامه و نگارش مقاله با توجه به سیر تاریخی هر عنوان و مقاله می باشد. با تاکید بر برجسته سازی منابع درجه یک. این علم این بوده است که دانش حقوق را برای همه اقشار جامعه در دسترس قرار دهد. از طرفی مرجعی برای شناخت منابع درجه یک برای علاقه مندان به ویژه دانشجویان جوان این رشته می باشد.

دسترسی به دانش حقوقی برای جامعه

الهام افسریان، مدیر اجرایی دایره المعارف حقوق ایران و دستیار گروه حقوق مرکز دایره المعارف اسلامی

رعایت موازین علمی دانشنامه نویسی و استفاده از زبده ترین اساتید و دانشمندان علم حقوق کشور در تولید و داوری مقالات از مسائل اساسی ما بود و با ایجاد مقالات سعی در ارتقای کیفیت در تولید مقالات دانشنامه داشتیم. هم افزایی

با همکاری دوشادوش اساتید و نویسندگان این دایره المعارف طی سالیان متمادی، با اطمینان خاطر می گویم که به اهداف زیر دست یافته ایم: انتشار مقالات تخصصی در زمینه موضوعات حقوقی، معرفی دستاوردهای جدید پژوهشی و ایجاد دسته بندی برای تبادل نظر بین محققین حقوقی و حقوقدانان. کشور، انتشار موضوعات مهم و کاربردی در حوزه حقوق و گسترش مرزهای دانش در این زمینه، توسعه روحیه و انگیزه پژوهش، کمک به ایجاد ارتباط بین مراکز علمی آموزشی و پژوهشگران و کارشناسان به منظور انتقال و تبادل دانش و یافته ها و منابع جدید و دسته اول این علم و تلاش برای یافتن و حل مسائل علمی و فنی مرتبط با مسائل حقوقی بدون در نظر گرفتن تعصبات و نظرات شخصی.

البته از آنجایی که این دایره المعارف در ایران بدون سابقه نگارش شده است، دور از ایراد نیست و امیدواریم با همکاری اساتید و نویسندگان و تمامی همکاران خود در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی، اقدام نماییم. به زودی شاهد انتشار مجلدات بعدی این اثر بزرگ باشید.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا