کتاب و ادبیات

دستیار اجتماعی رئیس جمهور: گذشتگان و «نسل زِد» امروز با شعر حافظ انس دارند

شیراز- ایرنا- معاون اجتماعی رئیس جمهور گفت: حافظ شاعر زندگی است و متن گفتمان 50 سال پیش و حتی «نصال زد» امروز با سروده هایش احساس خویشاوندی و صمیمیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی ربیعی شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت حافظ در حافظیه شیراز اظهار داشت: حافظ بین شعر و زندگی توده مردم رفت و آمد داشت و این رمز جاودانگی اوست.

وی افزود: شعر او بین مردم و سازندگی قدرت رفت و آمد دارد و در بیشتر اشعارش شاهد این موضوع هستیم. وقتی حافظ از محتسب صحبت می‌کند، واعظانی که در خلوت کارهای دیگری انجام می‌دهند، حتی نسل امروز هم آن را حس می‌کنند.

وی افزود: اشعار حافظ در لایه های عمیق زندگی مردم حرکت کرد و به همین دلیل حفظ شده است.

مشاور اجتماعی رئیس جمهور گفت: هیچ جامعه ای بدون فرهنگ پویا به موفقیت و پیشرفت نمی رسد. متاسفم که می خواهند با جدا کردن جامعه از سرمایه های فرهنگی ایران را “ریشه کن” کنند.

خالی بودن از فرهنگ غنی گذشته امروز خودزنی است

وی گفت: ایران بدون مولانا، سعدی، حافظ و شهریار رفته است و به گروگان گرفتن طیفی از فرهنگ کشور را به خود می زند.

ربیعی ادامه داد: زندگی فردا از فرهنگ گذشتگان شکل می گیرد و نباید با این سنتی که به ما حافظ داد و نشاط می آورد بیهوده جنگید.

معاون اجتماعی رئیس جمهور گفت: حافظ شاعری است که حال را بهتر می کند، خواننده را به فکر فرو می برد و در عین حال او را غمگین نمی کند.

وی افزود: حافظ تا امروز ماندگار و شنیدنی است، او شاعر همه اقوام و اقشار ایرانی است و از مرزها خارج شده و خارج از ایران حتی ترک ها با او زندگی می کنند.

ربیعی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سال 67 درباره حافظ شیرازی گفت: ایشان در آن روز بزرگداشت ابعاد و ابعاد شخصیتی و فکری حافظ شیرازی را به خوبی بیان کردند و هنوز هم این سخنان از زبان یک حافظ پژوه شنیدنی است. .

معاون اجتماعی رئیس جمهور با اشاره به مشکلات زندگی هنرمندان در طول تاریخ، ابراز امیدواری کرد که این مشکلات بهبود یابد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا