کتاب و ادبیات

دوستی گرگ و خرگوش در مجموعه سه جلدی «لولو»

تهران – ایرنا – مجموعه داستان «لولو» با هدف انتقال مفاهیمی به مخاطب درباره اهمیت دوستی و ایجاد رابطه حتی با دشمن به ظاهر قسم خورده و درک احساسات خود و دیگران علاوه بر تأکید بر شجاعت و فداکاری است. .

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، مجموعه 3 جلدی کتاب “ماجراهای لولو و خرگوش کوچولو” با داستان های «لولو گرگ کوچولو»، «لولو در مدرسه گرگ ها»، «لولو از گرگ قوی تر است» و «لولو و خرگوش» برای کودکان بالای 6 سال نوشته و منتشر شده است.

Loup در زبان فرانسوی به معنای گرگ است. گاهی از «لولو» به معنای «گرگ کوچک» در مکالمات روزمره برای ابراز احساسات نسبت به کودکان استفاده می شود. از طرفی در فرهنگ ایرانی «لولو خورخوره» یا «لولو» موجودی خیالی است که بزرگسالان برای ترساندن کودکان بازیگوش خلق کرده اند!

بیشتر داستان ها و کتاب های کودکان پیامی غیرمستقیم را به آنها منتقل می کند. مجموعه داستان «لولو» همچنین با هدف انتقال مفاهیمی به مخاطب در مورد اهمیت دوستی و ایجاد رابطه حتی با یک دشمن به ظاهر قسم خورده و درک احساسات خود و دیگران، ضمن تاکید بر شجاعت و فداکاری.

این کتاب با عنوان لولو در سال 1990 در سه جلد، هر جلد در 32 صفحه، توسط انتشارات EDL در فرانسه منتشر شد.

دوستی گرگ و خرگوش در مجموعه سه جلدی

جلد اصلی کتاب

درباره نویسنده

گرگوار سائول تاروف وی در سال 1953 (1332) در مصر به دنیا آمد. پدرش لبنانی و مادرش اهل روسیه بود. سه ساله بود که با خانواده اش به فرانسه مهاجرت کرد. وی تحصیلات خود را در رشته پزشکی ادامه داد و 7 سال به طبابت پرداخت. اما او این کار را متوقف کرد و به عنوان طراح و نویسنده با یکی از بزرگترین ناشران کتاب کودک و نوجوان در فرانسه شروع به همکاری کرد. او تالیفات متعددی در این زمینه دارد. در سال 1989 با انتشار کتاب های «لو لو» به شهرت رسید. مجموعه ای که با تصاویر زنده و رنگ های خاص خود داستان دوستی گرگ و خرگوش را روایت می کند. فیلمی درباره ماجراهای این گرگ و خرگوش کوچولو ساخته شد که برنده جایزه شد. این کتاب ها بیش از یک میلیون تیراژ داشته اند و به چندین زبان ترجمه شده اند.

دوستی گرگ و خرگوش در مجموعه سه جلدی

نویسنده گرگوار سول تاروف

بخشی از متن کتاب

با کمک هم عمو را به بالای کوه بردند.

چون دیگر مثل آنها زنده نبود.

بچه گرگ که برگشت پرسید تو خرگوش هستی؟

حیوان کوچولو گفت: بله… من یک خرگوش هستم به نام تام! میدونم… تو هم گرگ هستی! ولی اسمت چیه؟!”

توله گرگ تعجب کرد که چرا هنوز اسمی ندارد، شانه هایش را بالا انداخت و گفت: نمی دانم!

تام خندید و گفت:

“پس از این به بعد من شما را لولو صدا می کنم!” موافقید؟

بعد پرید و با صدای بلند فرار کرد و از همان فاصله فریاد زد:

“آیا درست است که گرگ ها خرگوش می خورند؟!”

لولو دنبالش دوید. گفت: شاید، ولی من تا حالا خرگوش نخوردم!

تام ایستاد و با مهربانی گفت.

“به هر حال من از تو نمی ترسم! بیا با هم دوست باشیم!” (جلد اول، صفحات 12 و 13)

او کتاب 3 جلدی «ماجراهای لولو و خرگوش کوچولو» را نوشت. گرگوار سائول تاروف و ترجمه زهرا طباطبایی به قطع رقعی، با قطع رقعی، کاغذ تحریر، در 32 صفحه (در مجموع 96 صفحه)، با شمارگان 1500 نسخه، در سال 1403 توسط انتشارات کسدک، زیر نظر گروه نشر ذکر، با کاغذ پشتیبان منتشر شده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا