موسیقی

دومین جشنواره سرود فجر بسیج در ایستگاه بازبینی/ انتخاب گروه ها برای مرحله کشوری آغاز شد



به گزارش هنرآنلاین، دومین دوره جشنواره سرود ملی فجر بسیج از بهمن ماه 1302 آغاز شده است و گروه ها برای راهیابی به مرحله کشوری با رقبای خود در استان ها به رقابت پرداختند. در این جشنواره 5426 گروه در استان های خود برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کردند که از این تعداد تنها 695 گروه توانستند به مرحله استانی راه یابند.

پس از رقابت 695 گروه در مرحله استانی، ابتدای شهریورماه بود که سوت پایان مرحله استانی به صدا درآمد و 140 گروه برای مرحله بازبینی و حضور در مرحله کشوری انتخاب شدند. شهروز حقی و صمد جلالیان از داوران مطرح عرصه سرود کشور هستند که داوری مرحله بازبینی را بر عهده دارند.

امید مهرنیا دبیر اجرایی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در خصوص وضعیت برگزاری دومین دوره جشنواره سرود فجر گفت: در 9 دی ماه سال 1402 بود که با ارسال ابلاغیه ای به استان ها اعلام شد. که جشنواره سرود ملی فجر برگزار می شود و باید گام های استانی برداشته شود. خدا را شکر تنها چند روز پس از ابلاغ استان ها شروع به کار کردند و مراحل اولیه این جشنواره را آغاز کردند. از ابتدا تا پایان مهلت ثبت نام 5426 گروه برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کردند.

وی افزود: استقبال گسترده گروه های حاضر در کشور نشان می دهد که نونهالان، نوجوانان و جوانان تمایل زیادی برای رقابت در جشنواره دارند. این مسابقات باعث می شود گروه ها سطح فنی، علمی و فنی خود را بالا ببرند تا شاهد یکنواختی کار و گروه نباشیم.

مهرنیا در ادامه گفت: در دوره اول این جشنواره 2670 گروه ثبت نام کرده بودند اما در دومین دوره جشنواره سرود فجر بیش از دو برابر افزایش داشتیم که برگزاری جشنواره و همچنین ترانه را برای ما سخت می کند. گروه های حاضر در کشور می دانند که در هر زمینه ای می توانند با رقبای خود رقابت کنند. خدا را شاکریم که مراحل استانی تاکنون به خوبی برگزار شده است و در حال حاضر 140 گروه به مرحله بازبینی رسیده اند تا توسط داوران برجسته ای که انتخاب کرده ایم بررسی شوند و هر گروهی که بهتر باشد به مرحله نهایی می رود.

دبیر اجرایی جشنواره سرود ملی بسیج فجر درباره زمان اعلام گروه های راه یافته به مرحله نهایی گفت: تمام تلاش ما بر این است که تا 10 شهریور گروه های برتر را معرفی کنیم تا بتوانند خود را برای حضور در مرحله کشوری آماده کنند.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا