سیاست

رئیس‌جمهور: آماده گفت وگوی شفاف برای رفع هرگونه نگرانی یا موانع توسعه روابط با جهان هستیم

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان در ادامه برنامه‌های آخرین روز سفر به نیویورک، پیش از ظهر چهارشنبه به وقت محلی در دیدار «رومن رادف» رئیس جمهور بلغارستان، با اشاره به قدمت ۱۲۵ ساله روابط دو کشور تصریح کرد: روابط طولانی و سطح بالای فیمابین نشان می‌دهد که امروز نیز می‌توانیم روابط دو کشور را بسیار بیشتر از امروز گسترش دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه شعار امسال سازمان ملل مبنی بر صلح، امنیت و کرامت انسان‌ها، باور و اعتقاد ماست، افزود: باور داریم که امنیت و ثبات پیش‌نیاز توسعه و حفظ کرامت انسان‌هاست و تلاش در این مسیر را به نفع همه بشریت می‌دانیم. دولت بنده آماده گفتگوی شفاف و صریح برای رفع هر گونه نگرانی یا موانع توسعه روابط درباره موضوعات مختلف از جمله بحث هسته‌ای، بر اساس احترام و منافع متقابل است.

پزشکیان با اشاره به ترور شهید هنیه در اولین روز کاری خود به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: رژیم صهیونیستی به دنبال برهم زدن نظم و امنیت منطقه و گسترش جنگ و درگیری است و باید همه تلاش و توان خود را برای توقف فوری جنایات این رژیم در غزه و لبنان به کار بگیریم.

از عزم جمهوری اسلامی ایران برای احیای روابط با اتحادیه اروپا خرسندیم
رئیس جمهور بلغارستان نیز در این دیدار جمهوری اسلامی ایران را کهن‌ترین و قدیمی‌ترین تمدن جهان عنوان کرد و گفت: بلغارستان روابط بسیار پرحجم و سطح بالایی با جمهوری اسلامی ایران داشته و آماده و علاقمند به احیای این روابط هستیم؛ روابط با ایران برای ما بسیار اهمیت دارد.

رومن رادف از عزم جمهوری اسلامی ایران برای احیای روابط با اتحادیه اروپا ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: گفتگو یگانه راه رفع منازعات و اختلافات است و بسیار خرسندیم که دولت جنابعالی پیام‌های مهمی برای تعامل با کشورهای اروپایی و نیز رسیدن به یک راه‌حل برای مسئله هسته‌ای ارسال کرده است.

وی ضمن ابراز نگرانی عمیق از وضعیت وخیم انسانی و امنیتی در غزه و تسری آن به لبنان، خاطرنشان کرد: ما از همه کشورها از جمله کشورهای اروپایی خواسته‌ایم تا به توقف فوری حملات اسرائیل به غزه و لبنان کمک کنند. اجتماع این روزهای ما در سازمان ملل نیز به این دلیل است که این سازمان با این هدف تشکیل شد که بتواند چنین منازعات جدی و عمیقی را رفع کند.

رومن رادف افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه نقشی حیاتی در زمینه رفع این منازعه دارد و مطمئنم که از قدرت و نفوذ خود برای رسیدن منطقه به امنیت، ثبات و آرامش استفاده خواهید کرد.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا