سیاست

رئیس جمهور کشورمان پرچم صلح را در جهان برافراشت

حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دکتر پزشکیان با حضور موثر خود در سازمان ملل متحد و تبیین منطقی و شجاعانه مواضع جمهوری اسلامی ایران در بین سران و نمایندگان کشورهای مختلف دنیا بار دیگر حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به مردم دنیا نشان داد.

وی اضافه کرد: سخنان رئیس جمهور در خصوص جنایت های رژیم اشغالگر قدس و مظلومیت مردم فلسطین به ویژه مظلومان غزه، اقدامی موثر در راستای مبانی والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از مظلوم بود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره طرفدار صلح در جهان بوده است، اظهار کرد: مواضع رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل متحد نیز همین امر را تبیین کرد و به مردم دنیا نشان داد که ما هیچ زمانی متجاوز نبوده‌ایم ولی در دفاع از خود نیز با همه توان در مقابل دشمن می ایستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تبیین سخنان رییس جمهور در سازمان ملل متحد توسط صاحب نظران و کارشناسان ادامه داد: موضع دکتر پزشکیان در خصوص ایجاد روابط با کشورهای دنیا بسیار قدرتمندانه بود.

حجت الاسلام ذاکر گفت: سخنان رییس جمهور در خصوص حمایت های استکبار جهانی از رژیم صهیونیستی در کشتار بیرحمانه مردم مظلوم غزه نیز بسیار روشنگرانه بود.

به گزارش ایرنا، هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور سران کشورهای جهان در نیویورک برگزار شد و پایان یافت.

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران یکم مهرماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد و روز سه‌شنبه سوم مهرماه در سخنرانی خود دیدگاه‌های ملت ایران را تبیین کرد.

وی عصر امروز پنجشنبه به کشور بازگشت.

این سفر هرساله در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه صورت می‌گیرد و روسای جمهور کشورمان در ادوار مختلف به بیان نظرات و مسائل مورد نظر می‌پردازند.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالی رئیس‌جمهور کشورمان است.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا