کتاب و ادبیات

رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران: شرایط اقتصادی مهیا نیست/برگزاری با یک سال وقفه در بهار ۱۴۰۴

تهران- ایرنا- رئیس نمایشگاه چاپ آینده ایران از برگزار نشدن این نمایشگاه در سال 1403 خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تاخیر در برگزاری این نمایشگاه به دلایل مختلف، سومین دوره این رویداد برگزار می شود. در بهار 1404 برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، نشست خبری اطلاع رسانی درباره روند برگزاری نمایشگاه آینده چاپ ایران امروز سه شنبه 2 مرداد 1403 در محل اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی برگزار شد.

بابک عابدین وی در این دیدار با اعلام اینکه نمایشگاه چاپ آینده در بهار سال 1404 برپا می شود، گفت: به دلیل اینکه زمان برگزاری این نمایشگاه مصادف با ایام محرم و سپس با شهادت رئیس جمهور بود و اقدامات لازم انجام شد. طبق دستور دوره های قبل انجام نشد، برای حفظ کیفیت برگزاری این نمایشگاه، تصمیم گرفته شد سومین دوره در بهار 1404 برگزار شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران با تاکید بر اینکه آمادگی لازم را برای برگزاری نمایشگاه داشتند، ادامه داد: در این مدت روابط بین المللی خوبی برقرار کردیم و توانستیم نمایشگاه را برگزار کنیم.

به گفته وی، درخواست هایی از صنعت چاپ برای شرکت در نمایشگاه چاپ ایران پیش رو اعلام شد، مردم خواستار حضور در این نمایشگاه بودند.

وی افزود: اما برای برگزارکنندگان نمایشگاه آینده چاپ ایران، برگزاری این نمایشگاه زمانی مهم است که اقتصاد کشور آماده باشد و بتوانیم آنچه شایسته فعالان این عرصه است را برگزار کنیم.

لزوم رشد و شکوفایی تولید در کنار صادرات

عابدین با اشاره به اقدامات این اتحادیه در ماه‌های اخیر تصریح کرد: تصمیم گرفتیم برنامه‌های آموزشی را تقویت کنیم و مبانی، مقررات و روش‌های صادراتی را ارائه کنیم تا بتوانیم به افرادی که می‌خواهند در بازارهای بین‌المللی حضور داشته باشند، تسهیلاتی ارائه دهیم تا رشد کنند و به سمت رشد و توسعه بروند. رونق تولید همراه با صادرات

وی با تاکید بر اینکه تولید منجر به فعالیت صادراتی می شود، ادامه داد: آشنایی با بازار هدف و استراتژی های بازار هدف از رنگ تا کیفیت محصول و در نهایت جذابیت بسته بندی حائز اهمیت است. باید بدانیم بازار هدف چقدر واردات دارد. باید بازارهایی را شناسایی کنیم که واردات و مصرف آنها منجر به سود و تولید ثروت شود. در نتیجه تحقیق و بررسی در حوزه بازار هدف انجام خواهد شد.

همکاری با وزارت صنعت برای واردات کالا

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی با بیان اینکه این اتحادیه برای واردات و زنجیره کالایی با وزارت صنعت همکاری می کند، ادامه داد: در جایی که توانستیم مطالبات را به درستی و با اسناد و مدارک مطرح کنیم، انتظار داریم جدید دولت قبل از تأمین بخش عمومی برای تصمیم گیری و صدور بخشنامه با بخش خصوصی مشورت کند. این مسائل بر رشد تولید و کنترل تورم تأثیر می گذارد.

به گفته عابدین، بخش خصوصی در حوزه های خرد و کلان می تواند اطلاعات خوبی را برای افزایش موفقیت در اختیار دولت قرار دهد.

وی افزود: هدف اصلی نمایشگاه چاپ پیش رو ایجاد ارتباط با تولیدکنندگان ایرانی و بین المللی به منظور تولید محصولاتی است که بتواند صادرات را در ایران افزایش دهد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا