ورزش و تناسب اندام

راهکارهای سریع افزایش حجم عضلات در بدنسازی

داشتن بدنی خوش فرم و عضلات قوی آرزوی هر ورزشکاری است و بسیاری از بدنسازان ممکن است پس از مدتی تمرین و تمرینات سخت زمانی که متوجه می شوند عضلات به اندازه دلخواه خود نرسیده اند از ادامه کار منصرف شوند. در این مقاله سعی شد به طور کلی محلول هایی که در کنار ورزش و تغذیه مورد استفاده قرار می گیرند مانند مصرف و خرید مکمل های بدنسازی بدن و عضلات شما را به شکل دلخواه نزدیکتر می کند.

افزایش سریع حجم عضلات با تغییر ریتم تمرین

افزایش حجم عضلات در بدنسازی

برنامه تمرینی بدنسازی باید هر ماه توسط مربی نظارت و بررسی شود و در صورت لزوم تغییر کند.

برای ساختن عضلات بیشتر و شوک به عضلات، برنامه تمرینی باید دائما در حال تغییر باشد. این تغییر می تواند در شدت یا حجم تمرینات و یا حتی تغییر در عضلاتی باشد که در حین تمرین درگیر هستند، مثلاً اگر عضلات مقابل مانند عضلات سینه یا پشت یا عضلات مخالف مانند ماهیچه های سینه و زیر بغل، تمرین می کنند.

شاید فکر کنید که برای افزایش وزن فقط به تمرین با وزنه نیاز دارید و باید تمرینات هوازی را ترک کنید، اما تحقیقات نشان می دهد که تمرین با وزنه همراه با تمرینات هوازی عضله سازی بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین تمرینات هوازی باعث افزایش ضربان قلب می شود. همچنین قدرت شما را در طول تمرین با وزنه افزایش می دهد.

تمرکز حین تمرین و رعایت زمان استراحت و نحوه صحیح انجام حرکات و پوشیدن لباس ورزشی مناسب بر کیفیت تمرین و افزایش حجم عضلانی شما تاثیر می گذارد.

مصرف مکمل های بدنسازی و افزایش حجم عضلات

در کنار تمرینات بدنسازی و داشتن رژیم غذایی مناسب، مصرف مکمل های بدنسازی تاثیر بسزایی در افزایش حجم عضلات دارد. مصرف مکمل های بدنسازی مانند پروتئین آب پنیر بخرید کربوهیدرات ها، اسیدهای آمینه و کراتین نقش بسزایی در افزایش حجم عضلانی و عضله سازی دارند.

امروزه با توجه به محبوبیت و مصرف زیاد مکمل های بدنسازی، بسیاری از شرکت های دارویی اقدام به تولید مکمل های بدنسازی کرده اند.

انواع تقلبی زیادی از این مکمل ها در بازار وجود دارد که بهتر است این دسته از مکمل های ورزشی را از داروخانه های آنلاین یا داروخانه های سطح شهر خریداری کنید. سایت داروما را برای شما قرار می دهیم داروخانه آنلاین در کرج پیشنهاد می کنیم علاوه بر تنوع بسیار بالا، ارسال رایگان نیز داشته باشند و در اسرع وقت کالا را درب منزل تحویل بگیرید.

رعایت رژیم غذایی و افزایش حجم عضلات

افزایش حجم در بدنسازیافزایش حجم در بدنسازی

داشتن یک رژیم غذایی متعادل و متناسب و سرشار از پروتئین به افزایش حجم عضلانی بدن کمک زیادی می کند. برای این کار می توانید از یک متخصص یا متخصص تغذیه کمک بگیرید، عادات غذایی خوب و سالم مانند مصرف میوه ها و سبزیجات مانند مصرف زیاد شیرینی ها و کربوهیدرات ها را جایگزین عادات غذایی بد خود کنید.

مصرف لبنیات مانند شیر و ماست کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تامین می کند.

سعی کنید بدن خود را برای مدت طولانی گرسنه نگذارید و از میان وعده های کوچک برای سیر شدن استفاده کنید. این یک تفکر اشتباه است که فکر می کنید با گرسنگی دادن به خود می توانید عضله بهتر و بیشتری بسازید!

تغییر سبک زندگی و عادات مساوی عضله سازی است

عضلات در حین تمرین و وزنه زدن ساخته نمی شوند، اما هنگام استراحت و خواب به شکل دلخواه شما در می آیند. پس برای افزایش حجم عضلانی خواب منظم و کافی داشته باشید و سعی کنید 7 تا 8 ساعت خواب با کیفیت در شب داشته باشید.

انجام تمرین A به سختی و هر روز باعث کاهش قدرت بدن و ضعف عضلانی می شود، بنابراین بهتر است یک یا دو روز در هفته استراحت کامل داشته باشید.

بهترین زمان برای تمرین به خصوص برای عضله سازی عصرها و عصرها است و بهتر است تمرینات خود را به این ساعات موکول کنید.

افزایش حجم عضلانی و داشتن اندامی با درصد چربی کم هدف همه ورزشکاران است. برای رسیدن به این هدف باید تلاش زیادی کرد و در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب و سرشار از پروتئین، مکمل های بدنسازی مانند کراتین، ال گلوتامین و … را جدی گرفت. تغییر سبک زندگی و تقویت عادات مثبت مانند افزایش مصرف فیبر و داشتن خواب کافی نیز روند افزایش حجم عضلانی را تسریع می کند.

البته نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که فرم و حجم عضلات تا حد زیادی به عامل ژنتیکی بستگی دارد پس نباید در این روند عضله سازی انتظار معجزه داشت.

منبع: وبسایت کوئیک فیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا