کتاب و ادبیات

راه‌یابی هشت پویانمایی ایران به جشنواره ملبورن

تهران- ایرنا- انیمیشن «در سایه درخت کاج» و هفت انیمیشن قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفتاد و دومین جشنواره بین المللی فیلم ملبورن استرالیا به نمایش درمی آید.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، انیمیشن موفق «در سایه سرو» به تولید مشترک رسید. شیرین سوهانی و حسین ملایمی در بخش مسابقه فیلم انیمیشن کوتاه جشنواره بین المللی فیلم ملبورن حضور دارد.

همچنین مجموعه ارزشمند هفت انیمیشن کوتاه کلاسیک کانون در سبک ها و موضوعات مختلف با تلاش اولیه انیماتورهای کانون در قالب برنامه ای با عنوان «عصر طلایی انیمیشن ایران» روی اکران هفتاد و دومین جشنواره ملبورن می رود. از 1965 تا 1977».

هفت اثر کانون پرورش فکری شامل «شهر خاکستری» به کارگردانی فرشید متقلی، «پرنده سیاه» به کارگردانی مرتضی ممیز، «اتل متل» و «دنیای دیوانه به کارگردانی نورالدین زرین کلک» و فیلم‌های «رخ»، من آن هستم» و «پادشاه خورشید» به کارگردانی علی اکبر صادقی در سومین روز از شهریور 1403 (24 مرداد 1393) نمایش داده می شود.

این تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روند زیبایی شناختی متفاوتی را از سال‌های اولیه تولید انیمیشن در ایران نشان می‌دهد. برخی از آثار با الهام از نقاشی های مینیاتوری علی اکبر صادقی و برخی دیگر روحیه مدرن تری را نشان می دهد. همانطور که در آثار فیگوراتیو تجربی فرشید معقلی دیده می شود.

جشنواره بین‌المللی ملبورن یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم استرالیا و جهان است که در بخش کوتاه، فیلم‌های داستانی، مستند، تجربی، انیمیشن و داستانی و در بخش بلند، فیلم‌های داستانی و مستند و جوایز دریافت می‌کند. و مجسمه برای هر یک از آنها. پایان بهترین فیلم کوتاه داستانی و مستند این جشنواره به آکادمی اسکار تقدیم می شود.

هفتاد و دومین جشنواره بین المللی فیلم ملبورن از 18 آگوست تا 4 سپتامبر 1403 (8 تا 25 اوت 2024) در ملبورن استرالیا برگزار می شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا