اینترنت

رتبه جدید ایران در سرعت اینترنت اعلام شد

در جدیدترین گزارش اسپیدتست (تیرماه) که به رصد سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشورهای مختلف می پردازد، علیرغم افزایش جزئی سرعت، ایران همچنان با افت جایگاه مواجه بود.

به گزارش تکناک، بر اساس این گزارش میانگین سرعت اینترنت موبایل در جهان رو به کاهش بود در حالی که افزایش سرعت اینترنت ثابت را شاهد بودیم.

آمارهای مربوط به ایران افزایش سرعت اینترنت همراه و اینترنت ثابت را ثابت می کند و با وجود این افزایش، رتبه کشورمان در هر دو بخش افت را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، سرعت اینترنت موبایل در ایران از 36.97 مگابیت بر ثانیه به 37.41 مگابیت بر ثانیه رسیده است، اما در رتبه بندی با 4 پله سقوط به رتبه 69 جهان تنزل پیدا کرده ایم.

این آمار همچنین نشان دهنده افزایش سرعت در بخش اینترنت ثابت است. سرعت اینترنت ثابت در کشورمان بر اساس گزارش قبلی از 14.77 مگابیت بر ثانیه به 14.95 مگابیت بر ثانیه رسیده است، البته اینترنت ثابت کشورمان با 2 رتبه کاهش در رتبه 146 جهان قرار گرفته است.

سرعت اینترنت موبایل در ایران از 36.97 مگابیت بر ثانیه به 37.41 مگابیت در ثانیه افزایش یافت.

امارات سریع ترین درصد را دارد

به گزارش اسپیدتست، همسایه کوچک ایران با ارائه سریع ترین اینترنت دنیا در رتبه اول قرار دارد.

میانگین سرعت اینترنت موبایل در این کشور عربی 369.85 مگابیت بر ثانیه است و نکته جالب اینجاست که دو کشور عربی و همسایگان ایران قطر و کویت با سرعت های 343.84 و 232.12 مگابیت بر ثانیه در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

امارات متحده عربی همچنان مقام اول را در اینترنت ثابت دارد. میانگین سرعت در این کشور عربی 291.85 مگابیت بر ثانیه است و سنگاپور و هنگ کنگ با میانگین سرعت 290.86 و 277.26 مگابیت بر ثانیه در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا