موسیقی

رخدادهای مثبت در پی اجرای سند ملی موسیقی/ رکوردشکنی بانوان در اجراهای صحنه‌ای طی سال گذشته

محمدعلی مراتی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران صبح دوشنبه 31 مردادماه در نشست صمیمانه معاونت امور موسیقی با خبرنگاران ضمن تبریک این روز به اصحاب رسانه گفت: واژه اصالت در گذشته به معنای آن بوده است. لمس یا تغییر نکرده است اما امروز کلمه دقیق مانند نبوغ پشت آن است و نبوغ هنری و فنی غیر ارتعاشی و روایی کار اهالی رسانه است.

وی ادامه داد: یک ماه است که افتخار حضور در راه اندازی انجمن موسیقی ایران را داشته ام و حمایت از پروژه های فاخر و هنرمندان درجه یک در دستور کار است و انجمن راه اندازی منسجمی داشته است.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم عدالت فرهنگی را با جدیت دنبال می کرد، گفت: امسال انجمن ها بسیار فعال شده اند و در راستای حمایت ها ارتباط دقیق و مستقیم تری با مراکز استان ها داریم.

در ادامه این نشست امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر امور موسیقی نیز گفت: این نشست فرصتی بسیار مهم برای شنیدن دغدغه های اصحاب رسانه بدون جانبداری است.

وی افزود: این فرصت را خواهیم داشت که پس از شنیدن پیشنهادات خبرنگاران، نگرش و نوع سیاست را در این حوزه تغییر دهیم و بیشتر فکر کنیم.

مدیرکل دفتر امور موسیقی با اشاره به اینکه سند ملی موسیقی به مرحله ابلاغ رسیده و آن را ادامه دادیم، اظهار داشت: در خصوص وجود سند موسیقی و تثبیت صدور مجوز از سوی سازمان شاهد اتفاقات مثبتی بوده ایم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیگیری خواهد کرد. اتفاق افتاد

سامی با بیان اینکه سند ملی موسیقی اتفاقات مثبتی در اجرا به همراه خواهد داشت، گفت: بر همین اساس در قالب های اجرا که امروز اتفاق افتاد خروجی خوبی گرفتیم.

وی انتظارات اصحاب رسانه در خصوص مجوز تک آهنگ ها را برآورده کرد و گفت: امیدواریم از طریق روابط عمومی در مورد این تک آهنگ ها اطلاعات لازم به خبرنگاران داده شود تا دچار مشکل نشوند.

مدیرکل دفتر امور موسیقی حجم مطالبات در صنعت موسیقی را گسترده عنوان کرد و تصریح کرد: برخی می گویند سند ملی موسیقی ابهام دارد اما کارگروه ها همواره در تلاش هستند و اتفاقات مثبتی رخ داده است.

وی با بیان اینکه شاهد حضور بانوان در جشنواره بودیم، گفت: حضور بانوان در ارکسترها زیاد بود و سال گذشته حضور بانوان در اجراهای صحنه ای رکورد زد.

سمیعی با بیان اینکه گلایه ای از نبود تفکر آکادمیک در حوزه سرود داریم، گفت: در دوران انقلاب اسلامی بحث سرود مطرح بود و امروز بیشتر این سرودها به یک تلاش تبدیل شده است و در آن زمان شاهد بودیم. اندیشه دانشگاهی در سرودها.”

وی خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان و نوازندگان موسیقی می توانند پس از بررسی لازم و احراز شرایط با ارسال پرونده و رزومه، عضویت صندوق هنر را دریافت کنند.

مدیرکل دفتر امور موسیقی با اشاره به اینکه می خواستیم موسیقی خیابانی را منظم کنیم، گفت: همچنین می خواستیم با برگزاری جشنواره، خیابانی را به نوازندگان خیابانی اختصاص دهیم که نشد و اگر ارگانی موضوع را مطرح کند. ، حمایت خود را اعلام خواهیم کرد. ما انجام می دهیم

سامی ارکسترهای زیر نظر بنیاد رودکی را برشمرد و گفت: بنیاد رودکی برای استان ها برنامه ریزی کرده و به زودی ارکستر ملی در یکی از استان ها برنامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بودجه دفتر موسیقی صرف جشنواره ها می شود و بسیار کم است، تلاش می کنیم اتفاق خاصی بیفتد.

در ادامه این نشست هر یک از خبرنگاران به بیان پیشنهادات، نقطه نظرات و دغدغه های خود در این زمینه پرداختند.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا