موسیقی

روزهای داغ موسیقی و رونق کنسرت نمایش‌ها در تیر 1403



به گزارش هنرآنلاین به نقل از فارسدر کمتر از یک هفته مانده به ماه محرم، گروه های موسیقی اجرای زنده خود را روی صحنه می برند و به استقبال تعطیلات دو ماهه می روند. این روزها شاهد رونق کنسرت های خوانندگان و نوازندگانی هستیم که سعی در جدایی از عرصه هنر موسیقی دارند. ، همچنین تئاتر را در دست بگیرید. «پیروز و پریزاد»، اپرای «شیدا»، پرواز همای و «سیصد» از جمله این اجراها بودند که با استقبال تماشاگران مواجه شدند.

پیروز

پیروز و پریزاد

اجرای «پیروز و پریزاد» کاری علی قمصری از خردادماه آغاز شد و پس از اجراهای پر سر و صدا امروز ۱۸ تیرماه ساعت ۲۱ در تالار وحدت روی صحنه می روند. علی قمصری (سه تار)، علی قنبری (عود)، آرین رضایی (دف،بندی)، حمیدرضا یوسفی (تمبک، پارکر)، ساناز نوربخش، عادل لطفی، سینا صالحی، هورام ترابی (ویولن)، فرگل ساکت، رضا ملکی (آلتو)، شهرزاد غلامعلی (ویولن سل)، کیناز کیالوندی (دف، گروه درام)، مبینا علیمردانی، ثمین شریعتی و حدیث کرمی (دف) نوازندگان کنسرت «پیروز و پریزاد» هستند.

سیصد

مجموعه بهترین های “300”

سهراب پورناظری کنسرت «سیساد» نوشته محمد رحمانیان را در مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد روی صحنه برد. سهراب پورناظری که در سال 1401 کنسرت نمایش سیساد را با داستانی درباره آتش زدن کتاب نیشابور و نجات شاهنامه ها روی صحنه برد، این بار با داستانی جدید این مراسم را اجرا می کند. کنسرت نمایش سیساد این بار با داستانی به نام «گت» به نویسندگی محمد رحمانیان شکل گرفته است. نکته قابل توجه این اجرا بازیگران آن شامل نوید محمدزاده، بهرام رادان و بهرام افشاری، علی نصیریان و گوهر خیراندیش خواهند بود. داستان «گات» درباره مبارزه و مقاومت مردم شیراز در برابر سپاه مغول است. در این مبارزه مردم شیراز در مقابل ویرانی تخت جمشید و تصرف جام جم به دست ارتش مغول و ممنوعیت زبان فارسی در ایران می ایستند. گروه “سی ساد” 18 تا 21 تیرماه ساعت 21 در کاخ سعد آباد به روی صحنه می رود.

کنسرت ایرج رحمانپور در تالار وحدت

اجرای حنجره زخمی زاگرس

ایرج رحمانپور که در بین دوستداران موسیقی محلی به حنجره زخمی زاگرس معروف است، 19 تیرماه ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه می رود. رحمان پور در کنسرت پیش رو مجموعه ای از آثار ماندگار خود را برای هوادارانش اجرا می کند. این قطعات در سازهای ماهور و شور واز اصفهان تنظیم شده است. در قسمت «ماهور» آهنگ های معروفی چون لای لای، هه گل، فرهاد، سیت بیار و نامزنم اجرا می شود. همچنین قسمت دیگری از اجرا در دستگاه شور تنظیم شده است که شامل قطعاتی چون: عادت، بهاربد، ای یار مه، کاس میزان، ابری و توز سرره است. سرپرست گروه و نوازنده کمانچه در این اجرا امیر نوروزی است. گروه نوازندگان در این کنسرت به همت گروهی از نوازندگان برجسته موسیقی ایران برگزار می شود که اسامی آنها به شرح زیر است: مهدی مرتضایی نوازنده سنتور، مانی آقاملایی نوازنده تار، نوشین آقایی نوازنده سه تار، شاهرخ. پیمانی نوازنده سرنا، امیر نورمرادی نوازنده سازهای کوبه ای، حسین قنبری نوازنده کیبورد و ویلنسل و امیر زینلی نوازنده کمانچه باس.

عاشقان در فرهنگ سرای نیاوران

کنسرت گروه «عشاق» به سرپرستی جمشید آقایی با صدای رحمت الله نامدار و سامان بیژن دوشنبه 20 تیرماه ساعت 18 در فرهنگ سرای نیاوران اجرا می شود.

کارگر

اردشیر کامکار با موسیقی کردستان

کنسرت گروه «اردشیر کامکار» 20 تیرماه با اجرای قطعاتی از موسیقی کردستان در تالار وحدت برگزار می شود. فراز معروفی و ​​عباس جعفری (کمانچه)، پوریا وزیری (قانون)، زانیار پندار (دیوان و عود)، کاوان کریمی (سنتور)، مازیار یکتایار (زهی)، حامد پیرا (بالابان و سورنا)، ماهور زمانی پور (درام و سازهای کوبه‌ای). تارا کامکار (بندیر) و پژمان نقشبندی (دف و کاخن) نوازندگان گروه اردشیر کامکار هستند. شاهرخ هدایتی و به سرپرستی استاد اردشیر کامکار به تهیه کنندگی موسسه فروغ فلق یازدهم تیرماه ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می شود. پرداخت.

میترا

ارکستر میترا

ارکستر میترا جمعه 24 تیرماه ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه می رود. در این کنسرت ارکستر میترا با اجرای آثاری از حسین علیزاده (نینوا)، هربرت هاولز، پوریا خادم، روبیک گریگوریان، محمدرضا صفوی و حسام احمدی به رهبری محمدرضا صفوی روی صحنه می رود. همچنین پاشا هنجنی (تک نواز نی)، مهدی منادی (تک نواز ویولا) و کیانا خواجه به عنوان سرپرست گروه کر در این اجرا حضور خواهند داشت.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا