کتاب و ادبیات

«روز کودک روز قصه» برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری از برگزاری رویداد «روز کودک، روز قصه گویی» در روز چهارشنبه 27 مهرماه خبر داد و اعلام کرد: همه قصه گویان ایران زمین. همزمان با هفته ملی کودک در فضاهایی که کودکان حضور دارند و دور هم جمع می شوند به اجرای قصه گویی می پردازند.

به گزارش ایرنا از وزارت دادگستری، «روز کودک، روز قصه» با هدف توسعه و ترویج قصه گویی، ایجاد فضای فرهنگی متنوع و شاد در مراکز فرهنگی و اجتماعی استان ها با رویکرد توجه به کودکان و نوجوانان برگزار می شود. جامعه جوانان، آشنایی مراکز درمانی، اجتماعی و مذهبی با تأثیر قصه و قصه گویی در فرآیند رشد فکری و شخصیتی کودکان و نوجوانان، گردهمایی بسیاری از قصه گویان در یک روز برای پاسداشت جایگاه کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

معرفی توانمندی قصه گویان و تأثیر قصه گویی در جامعه ایرانی به یونیسف از دیگر اهداف این رویداد است.

پایگاه های اجرای قصه گویی، پارک ها، کتابخانه ها، کتابفروشی ها، مراکز خرید، مراکز گردشگری، مدارس، مراکز ویژه کودکان با نیازهای ویژه و بیمارستان ها از جمله مکان هایی هستند که قرار است این رویداد در آنها برگزار شود.

ویژه برنامه های هفته ملی کودک از 14 تا 20 مهر ماه 1403 با همکاری سازمان ها و نهادهای فعال در این حوزه در سراسر کشور در حال برگزاری است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا