موبایل و تبلت

رو‌ش‌های شارژ سریع گوشی

شارژ سریع گوشی به آسانی اتصال آن به شارژر نیست. برای افزایش سرعت شارژ گوشی خود باید یک سری نکات و ترفندها را بدانید. این واقعیت که گوشی های هوشمند امروزی دائماً نیاز به شارژ دارند به خودی خود به اندازه کافی خسته کننده است. حالا فکر کنید که این فرآیند چندین ساعت طول می کشد و زمان زیادی از شما می گیرد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که در طول روز بیش از حد متوسط ​​با گوشی خود کار می کنید، شارژ گوشی با سرعت کم قطعا برای شما مشکل ساز است. به خصوص اگر یک گوشی قدیمی با یک شارژر معمولی دارید. حتی شارژرهای شارژ سریع هم گاهی اوقات نمی توانند به همان سرعتی که ما انتظار داریم شارژ شوند. در این مقاله مجموعه ای از تکنیک ها و نکات نتران را به شما آموزش می دهیم که به شما کمک می کند شارژ سریع گوشی به شما کمک می کند و راه های سریع شارژ گوشی را به شما می آموزد.

تکنیک های شارژ سریع گوشی

امروزه تلفن های همراه به بخشی ضروری از زندگی مردم تبدیل شده اند. بسیاری از مشاغل تمام یا بخشی از کار خود به تلفن و اینترنت وابسته هستند. دنیای گوشی های اندروید و آیفون بسیار بزرگ شده است. دنیایی پر از برنامه های مختلف که هر کدام مقدار زیادی از باتری شما را برای اجرا مصرف می کند. برخی از افراد مانند مشاغل آنلاین و گیمرهای موبایل یا مشاغلی مانند تاکسی های اینترنتی بیش از دوازده ساعت از وقت خود را در طول روز با گوشی خود می گذرانند.

استفاده از اینترنت موبایل نیز عامل مهمی در تخلیه باتری گوشی است. امروزه شارژرهای سریع نوع USB-C برای گوشی های جدید عرضه شده است که می تواند زمان شارژ گوشی را کاهش دهد. اما باز هم برای کسی که مجبور است هر روز چندین ساعت گوشی خود را به شارژر وصل کند، این زمان زیادی است. هر چند نگران نباشید. ترفندها و نکاتی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد شارژ سریع گوشی استفاده شده. در ادامه به برخی از این تکنیک ها با هم می پردازیم شارژ سریع گوشی سامسونگبه بررسی هواوی، شیائومی، آیفون و … می پردازیم اگر می خواهید تاریخچه سامسونگ گلکسی یا برندهای دیگر را جداگانه مطالعه کنید.

حالت پرواز گوشی را فعال کنید

یکی از بزرگترین و مهم ترین دلایل خالی شدن باتری گوشی سیگنال های شبکه است. این یک قانون کلی است که هرچه سیگنال شبکه شما ضعیف‌تر باشد، باتری گوشی شما سریع‌تر خالی می‌شود. در نتیجه، اگر در منطقه ای هستید که سیگنال تلفن ضعیف است، گوشی شما سریعتر تخلیه می شود. بنابراین، حتی زمانی که گوشی را شارژ می کنید، انرژی باتری مستقیماً صرف یافتن سیگنال می شود و گوشی بعداً شارژ می شود. حالا راه حل چیست؟ وقتی گوشی را به شارژر وصل می کنید آن را در حالت پرواز قرار دهید تا شارژ گوشی مستقیم مصرف نشود. برای این کار می توانید از طریق Settings > Network and Internet > Airplane mode حالت پرواز گوشی را فعال کنید. البته این مورد در مورد سایر تنظیمات گوشی مانند فعال کردن حالت تاریک تلفن همراه صدق نمی کند.

فعال کردن-حالت-پرواز-تلفن-برای-شارژ سریع-تلفن

تحقیقات نشان می دهد که شارژ گوشی در حالت پرواز می تواند زمان لازم برای شارژ را تا 25 درصد کاهش دهد.

گوشی را خاموش کنید

این یک راه حل بسیار ساده است که معمولا نادیده گرفته می شود. اگر در حین شارژ گوشی را خاموش کنید، عملا شارژ باتری مصرف نمی شود و در نتیجه گوشی بسیار سریعتر شارژ می شود. البته این همیشه بهترین راه حل نیست. زیرا در این صورت هیچ تماس یا پیام فوری دریافت نخواهید کرد. اما در صورت نیاز قبل از خروج از خانه شارژ سریع گوشی بله، این راه حل می تواند به شما کمک زیادی کند. البته توصیه می شود ابتدا سلامت باتری موبایل را بررسی کنید.

حالت شارژ را فعال کنید

یک راه دیگر شارژ سریع گوشی این برای فعال کردن حالت شارژ دستگاه متصل است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که گوشی خود را هنگامی که از طریق USB به دستگاهی مانند لپ تاپ متصل است، شارژ کنید. این قابلیت در گوشی های اندرویدی اختیاری است و باید آن را فعال کنید. به عنوان مثال برای شارژ سریع گوشی هواوی یا سامسونگ بهتر است این گزینه را فعال کنید تا بتوانید با هر وسیله ای گوشی را شارژ کنید. برای این کار، شاید لازم باشد بدانید که چگونه نرم افزار اندروید را در ویندوز اجرا کنید. برای این کار کافیست به این مسیر بروید: تنظیمات > دستگاه‌های متصل > تنظیمات برگزیده USB. در این قسمت بررسی کنید که گزینه Chargeconnected device فعال باشد.

Enable-Charge-Mode-on-the-phone

اگر گوشی شما در آن لحظه به کابل USB متصل باشد می توانید این گزینه را فعال کنید.

از شارژر دیواری استفاده کنید

استفاده از پورت USB متصل به کامپیوتر یا شارژر ماشین، سرعت شارژ گوشی را کاهش می دهد. به شارژ سریع گوشی باید از شارژر متصل به پریز برق استفاده کنید. دلیل این امر این است که پورت های USB مانند کامپیوتر و ماشین گوشی شما را با قدرت 0.5 آمپر شارژ می کنند. اما زمانی که شارژر را به پریز برق وصل می کنید، بسته به نوع گوشی، می توانند یک یا چند آمپر دریافت کنند. البته دریافت انرژی کمتر به گوشی یا باتری شما آسیبی نمی رساند، اما مطمئنا بسیار خسته کننده است. پس بهتر است وقتی گوشی را به لپ تاپ یا ماشینی که می خواهید باتری بیشتری داشته باشید وصل می کنید، نه برای آن شارژ سریع گوشی به صورت کامل.

اگر پاوربانک شما دو آمپر خروجی دارد و گوشی را به سرعت شارژ می کند، مطمئن شوید که کابل USB می تواند شارژ اضافی را به درستی تحمل کند.

از شارژ بی سیم خودداری کنید

اگر دنبال کنید شارژ سریع گوشی اگر هستید، از شارژ بی سیم گوشی خودداری کنید. درست است که شارژ بی سیم می تواند عالی و راحت باشد و از طرفی نیاز به کابل کشی کمتری دارد. با این حال، اگر سرعت شارژ برای شما مهم است، باید از همان شارژرهای سیمی استفاده کنید، درست مانند اتصال دو کامپیوتر با کابل LAN به جای استفاده از تجهیزات بی سیم مانند مودم. در واقع، شارژرهای بی سیم سرعت بسیار کمتری نسبت به همتایان سیمی خود ارائه می دهند. تحقیقات نشان داده است که این نوع شارژ می تواند حتی تا 50 درصد کندتر از شارژ استاندارد باشد. دلیل واضح است؛ اول از همه، انتقال انرژی از طریق کابل LAN بسیار سریعتر از هوا است و بسیار کارآمدتر است. دلیل دوم این است که انرژی اضافی و هدر رفته در این روش به صورت گرما خود را نشان می دهد که این هم خوب نیست.

درپوش گوشی را بردارید

یک راه دیگر شارژ سریع گوشی پوشش را بردارید! اما، چرا این می تواند موثر باشد؟ تمام تلفن های هوشمند امروزی لیتیوم یونی هستند. این نوع باتری دارای ویژگی است که اگر باتری خنک شود، فرآیند شارژ سریعتر و کارآمدتر انجام می شود. برای شارژ بهینه، دمای باتری (نه دمای هوا) باید بین 41 تا 113 درجه فارنهایت باشد که حدود 5 تا 45 درجه سانتیگراد است. بدیهی است که دمای باتری تا حدودی توسط هوای اطراف کنترل می شود و شما می توانید با برداشتن قاب گوشی به کاهش این دما کمک کنید. به خاطر داشته باشید که قرار دادن گوشی در دمای پایین مانند یخچال کمکی نخواهد کرد شارژ سریع گوشی در واقع، دما زیر محدوده ایده آل برای شارژ سریعتر گوشی اصلا انتخاب خوبی نیست

از کابل با کیفیت استفاده کنید.

خیلی وقت ها دو کابل از نظر کیفیت بسیار متفاوت هستند. داخل کابل شارژ چهار سیم مجزا قرمز، سبز، سفید و مشکی قرار دارد. سیم های سفید و سبز برای انتقال داده ها هستند. اما سیم های قرمز و مشکی برای شارژ استفاده می شود. میزان آمپری که این دو نوع کابل می توانند انتقال دهند به اندازه آنها بستگی دارد. یک کابل استاندارد 28 awg فقط می تواند 0.5 آمپر را حمل کند. اما کابل بزرگتر از نوع 24 awg قابلیت انتقال 2 آمپر را دارد. اکثر کابل های ارزان قیمت بازار از نوع 28 awg هستند و سرعت شارژ کمتری دارند. در مقاله های اختصاصی می توانید اطلاعات بیشتری در مورد انواع کابل و سرعت انتقال داده بخوانید.

گوشی شارژ سریع

از شارژرهای سریع استفاده کنید

یکی از مهم ترین راه ها شارژ سریع گوشی این برای داشتن یک شارژر سریع است. یک شارژر سریع برای شارژ سریعتر گوشی شما طراحی شده است. این نوع شارژرها می توانند گوشی شما را با حداکثر توان 30 وات شارژ کنند که تقریبا 1.4 برابر سرعت شارژ یک شارژر معمولی است. شارژر سریع به شما کمک می کند باتری گوشی خود را در کمتر از دو ساعت به طور کامل شارژ کنید. به خاطر داشته باشید که شارژرهای سریع ممکن است برای گوشی های قدیمی چندان کاربردی نباشند. هنگام کار با این شارژرها، ممکن است متوجه شده باشید که شارژرهای سریع پس از رسیدن باتری به 75 درصد از ارزش خود، کند می شوند. از طرف دیگر، استفاده از آنها ممکن است گوشی شما را داغتر کند. بنابراین این نوع شارژرها با وجود سرعت بالایی که دارند ممکن است در دراز مدت به گوشی شما آسیب بزنند.

برنامه های پس زمینه را ببندید

برنامه‌های پس‌زمینه برنامه‌هایی هستند که در پس‌زمینه گوشی شما اجرا می‌شوند اما شما آنها را نمی‌بینید. بسیاری از این برنامه ها بی فایده هستند. این مانند بازی است و بهتر است آنها را متوقف کنید. اگر دنبال کنید شارژ سریع گوشی شما هستید، بهتر است این برنامه ها را ببندید. زیرا این برنامه ها به طور مستقیم روی سرعت شارژ گوشی و زمان شارژ باتری تاثیر می گذارند. برای بستن این برنامه ها باید مسیر زیر را طی کنید:

Settings > General > Background App Refresh > Turn off

حالت ذخیره باتری را فعال کنید

هنگامی که این حالت صرفه جویی در باتری را فعال می کنید، تلفن شما به طور خودکار برخی تغییرات را در تلفن اعمال می کند:

  • روشنایی صفحه را کاهش می دهد.
  • اعلان های خاص را متوقف می کند.
  • فرآیند تازه سازی برخی از برنامه های پس زمینه مانند ایمیل ها را قطع می کند

با روشن کردن این حالت، گوشی شما سریعتر شارژ می شود. زیرا انرژی باتری برای این کارها مصرف نمی شود و ذخیره می شود. برای فعال کردن حالت ذخیره باتری، باید یا از ابزارهای بالای گوشی این حالت را روشن کنید یا از مسیر زیر فعال کنید.

  • برای گوشی‌های اندروید: تنظیمات > باتری > حالت ذخیره انرژی
  • برای آیفون: تنظیمات > باتری > حالت کم مصرف

اخرین حرف

شارژ سریع گوشی یکی از دغدغه های مهم افرادی که مدام با گوشی خود کار می کنند و می خواهند گوشی به سرعت آماده کار شود. خیلی راه ها برای انجام دادن این وجود دارد؛ مثلا خرید شارژر سریع یا عدم کارکردن با گوشی در حین شارژ. اگرچه دیر شارژ شدن و تخلیه سریع باتری ممکن است نشان دهنده خرابی باتری گوشی شما باشد. اگر از سلامت مطمئن نیستید بهتر است مقاله تست سلامت باتری اندروید را مطالعه کنید.

اما اگر از سلامت باتری گوشی خود مطمئن هستید، بهتر است از روش های بالا استفاده کنید شارژ سریع گوشی تلاش کردن. و مطمئن باشید با این روش ها می توانید سرعت شارژ گوشی را تا 40 درصد افزایش دهید. البته به خاطر داشته باشید که این روش ها ممکن است روند شارژ گوشی شما را سریعتر کند. اما اگر زمان شارژ شدن گوشی برایتان مهم است، بهتر است گوشی خود را به گوشی با شارژ سریع و ظرفیت باتری بالا ارتقا دهید.

سوالات متداول

آیا شارژرهای سریع به باتری گوشی آسیب می رسانند؟

اینکه آیا این نوع شارژر برای گوشی خطرناک است یا خیر، هنوز جای بحث دارد. زیرا برق زیادی را به باتری گوشی می رساند. اما با توجه به اینکه گوشی می تواند در ابتدای شارژ شدن شارژ زیادی دریافت کند، بنابراین این شارژرها معمولا آسیب زیادی به گوشی و باتری آن وارد نمی کنند.

بهترین اندازه سیم داخلی برای کابل شارژر چیست؟

هرچه اندازه این سیم های داخلی کوچکتر باشد، بهتر است. دلیل آن این است که سیم های نازک تر مقاومت الکتریکی را کاهش می دهند و در نتیجه برق بهتر و بیشتر منتقل می شود. کابل های 28 awg کندترین نوع کابل ها هستند. اما کابل های 26 awg و کابل های awg 24 می توانند این توان را بسیار سریعتر منتقل کنند.

خرید تجهیزات شبکه غیر فعال

منبع: وبسایت نت ران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا