کتاب و ادبیات

رونمایی از «خوانشی بر دلالت‌های تربیتی طرح کلی اندیشه اسلامی»

تهران- ایرنا- کتاب «خوانشی بر مفاهیم تربیتی» نوشته حجت الاسلام محمد رحمانی با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه ها و دانشگاه ها رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، کتاب «خوانش مفاهیم تربیتی» تالیف حجت الاسلام محمد رحمانی در نشستی با حضور جمعی از مسئولان دانشکده و دانشگاه در خانه اندیشمندان رونمایی شد.

در این جلسه ابتدا دکتر امیرحسین نبیمعاون اجرایی اندیشکده مرآت ضمن خیر مقدم به حضار به تشریح نحوه نگارش کتاب پرداخت.

وی بیان کرد: این کتاب حاصل چندین نشست تخصصی کتابخوانی است که تاکنون در دو فصل برگزار شده است و هفته آینده فصل سوم این نشست برگزار می شود.

رونمایی از

نبی به معرفی فعالیت های اندیشکده مرآت پرداخت و گفت: این اتاق فکر در چند سال اخیر فعالیت های خود را در چند بخش پیگیری کرده است که از مهم ترین آنها می توان به تدوین اسناد راهبردی مجتمع های آموزشی، آزمایش طرح های فرهنگی و … اشاره کرد. مجتمع های آموزشی، تحقیقاتی اساساً فعالیت های ترویجی.

در ادامه حجت الاسلام دکتر محمد رحمانینویسنده کتاب به بیان اهمیت توجه به مقوله تربیت از دیدگاه مقام معظم رهبری و ضرورت بازخوانی اندیشه های ایشان در این زمینه پرداخت.

وی با بیان اینکه این کتاب سعی در تبیین نوآوری های فکری رهبری در حوزه تعلیم و تربیت دارد، به چهار ایده ویژه رهبری اشاره کرد. اولین قرائت در نظام اهداف آموزشی، توجه به اهدافی است که نتایج متفاوتی در تربیت افراد ایجاد می کند. قرائت دوم نیز در زمینه قوانین و سنت های تربیتی، رعایت سنت های تربیتی و قوانینی است که موجب تربیت خوب می شود.

رونمایی از

رحمانی افزود: قرائت سوم معماری تعلیم و تربیت، ارائه الگوی کارخانه انسان سازی بر اساس دیدگاه رهبری است که شامل عدالت، ولایت مداری طولی و جانبی است و قرائت چهارم ملاحظات دینی است. تربیت، زاویه نگاه رهبری به تربیت دینی و در تحلیل سبک زندگی ایشان نمایان است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا