کتاب و ادبیات

رونمایی از دو کتاب همزمان با سالروز گرامیداشت شهدای مدافع حرم

تهران- ایرنا- همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، مراسم رونمایی از کتاب «الشام» و «عشق دلیل ندارد» در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، همزمان با گرامیداشت ایام شهادت شهدای حرم و شهادت حضرت رقیه (س)، مراسم رونمایی از کتاب «الشام» و «عشق ربطی ندارد» از روایت فتح برگزار شد. انتشارات یکشنبه 31 مرداد ساعت 17 با حضور مریم شیدا نویسنده، مقوا علی ساز، نماینده فرهنگی بسیج مصطفین، خانواده مدافع حرم شهید محمدرضا جبلی و جمعی از مسئولان فرهنگی و شهری در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می شود.

در این برنامه که با مشارکت انتشارات روایت فتح برگزار می شود، حمیده صدیق همسر شهید محمدصاحب کرم و جمعی از مسئولان فرهنگی و شهری نیز حضور خواهند داشت.

مداحی و سخنرانی محمد حسین مهدی پناه از دیگر بخش های این مراسم خواهد بود.

کتاب “عشق دلیل ندارد!” به روایت همسر شهید مدافع حرم محمد صاحبکرم و «کتاب الشام» خاطرات حسین عباسی در سفر 45 روزه وی به سوریه است.

هر دو کتاب توسط مریم شیدا نوشته شده و توسط انتشارات روایت فتح منتشر شده است.

در بخشی از کتاب «الشام» آمده است: به گمان اینکه آن را فراموش کرده، گفتم: تیم من. دستمان را گذاشتیم روی خاک و… نشست و هر دو دستش را در خاک فرو برد و بیرون آورد. آنجا بود که فهمیدم او واقعاً نمی داند. تیم من به جای وضو و غسل در آن شرایط جنگی و بی آب برای رزمندگان بسیار مفید بود. من شروع به تدریس کردم و در همان زمان توضیح دادم که چه زمانی از تیم من استفاده می شود. بعد از توضیحاتم و بعد از اینکه چند بار امتحان داد و فهمیدم یاد گرفته بهش عطر دادم. در همین حین بچه های دیگر خیبر 9 ما را محاصره کردند. برگشتم سمت بقیه. – هر کس عطر می خواهد ابتدا با من تماس بگیرد. بعد بهش عطر میدم…

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا