موسیقی

زمان برگزاری دومین نمایشگاه صنعت موسیقی اعلام شد/ آزادسازی وارداتِ ساز



به گزارش هنرآنلاین، در این دوره با توجه به استقبال از دوره اول، تمهیدات ویژه ای برای فعالان عرصه موسیقی در نظر گرفته شده است.

در این بین در پی اظهار نظر و شکایت برخی واردکنندگان آلات موسیقی، موضوع ممنوعیت واردات آلات و آلات موسیقی از سوی دبیرخانه نمایشگاه صنعت موسیقی پیگیری شد و جلسات متعددی در این زمینه با مسئولان برگزار شد. و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه فروشندگان آلات صوتی، تصویری و موسیقی و … برگزار شد.

در نهایت نامه ای با امضای سید محمد هاشمی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و به وزارت صمت ارسال شد.

خرداد 1403 در پی نامه رئیس سازمان توسعه تجارت به وزارتخانه های صلح، جهاد کشاورزی و بهداشت مبنی بر ممنوعیت واردات برخی از اقلام گروه 4; از جمله برخی از آلات موسیقی لغو شد. بنابراین واردات آلات موسیقی دیگر ممنوع نیست و واردکنندگان می توانند به صورت قانونی انواع آلات موسیقی را وارد کشور کنند.

در راستای سیاست های توسعه تجارت، حمایت از مصرف کننده و رونق اقتصادی و در پی نامه مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت به وزارتخانه های صلح، جهاد کشاورزی و بهداشت، ممنوعیت واردات برخی گروه 4 مورد برداشته شد.

صنعت موسیقی 1

در این نامه آمده است: «با توجه به اینکه بند سوم مصوبه هفتادمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوای سه گانه مورخ 28 اردیبهشت 1401 تا پایان سال 1402 معتبر بود، وزارت متبوع درخواست حذف را ارسال کرد. برخی از کالاها از فهرست کالاهای ممنوعه برای تصویب به شورای مذکور انجام شده است، بنابراین ممنوعیت ثبت سفارش و واردات کالاهای پیوستی که در پیشنهاد وزارت مربوطه به عنوان کالای ممنوعه اعلام نشده اند، لغو می شود.

لازم به ذکر است از سال 2016 با خروج آمریکا از برجام، کاهش فروش نفت و در نتیجه کاهش منابع ارزی، دولت مجبور به مدیریت منابع شد. در همین راستا واردات بسیاری از کالاهای لوکس ممنوع شد. همچنین در سال ۱۳۹۷ با هدف حمایت از تولید داخلی، قانون ممنوعیت ورود کالاهای با امکان تولید داخلی به کشور تصویب شد.

در پی این اقدام، ممنوعیت واردات طیف وسیعی از کالاها لغو شد.

برخی از این کالاها عبارتند از:

* پیانو

* سازهای بادی، برنجی

* آلات موسیقی کوبه ای (مثلا طبل و تنبور، زیلوفون، سنج، کشک، ماراکا) و…

بر اساس اعلام ستاد برگزاری دومین نمایشگاه صنعت موسیقی، این نمایشگاه 19 تا 23 مهرماه سال جاری از ساعت 10 الی 18 در مجموعه نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار می شود.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا