کتاب و ادبیات

زمان تشییع شاعر پیشکسوت کشور اعلام شد

تهران – ایرنا – مراسم تشییع پیکر علیرضا طبایی شاعر و ترانه سرا چهارشنبه 21 شهریورماه برگزار می شود.

احمد طبایی فرزند این شاعر و ترانه سرای پیشکسوت در گفت و گو با خبرنگار کتاب ایرنا، درباره زمان تشییع پیکر پدرش گفت: مراسم تشییع پیکر پدرم فردا چهارشنبه 31 شهریور از ساعت 10 به وقت تهران برگزار می شود. جلوی خانه هنرمندان و پس از آن پیکرش قطعه قطعه به خاک سپرده می شود.» بهشت زهرا نام آوران تهران منتقل می شود.

علیرضا طبایی وی در 23 آذر 1323 در شهر شیراز به دنیا آمد و در سن 80 سالگی در منزل خود دار فانی را وداع گفت. اولین مجموعه شعر او با نام غنچه های پاییزی در تیرماه 1344 منتشر شد و در سال 1348 به ترانه سرایی روی آورد و در چند سالی موفق به ساخت ترانه هایی چون طلسم آرزوها، کوچه میعاد، عشق تو نمی میرد. «تنها با گل»، «شهر فرنگ چشمت»، «مرد سرگردان»، «یاد آن شب ها»، «دختر دریاها»، «آسمان آسمان»، «نگاهم با نگاه تو قصه دارد» و … طبایی به مدت 14 سال مدیریت صفحات شعر مجله جوانان موج را نیز بر عهده داشت.

از این شاعر مجموعه شعرهای زیر منتشر شده است: «غنچه های پاییزی» سال 1344، انتشارات پیروز، «از انتهای شب» در سال 1350، انتشارات بامد، «خورشیدهای روی دیوار» در سال 1360، انتشارات توس، «شاید». گناه از عینک من، «باش» در سال 1385، انتشارات آینه جنوب (این مجموعه از سوی جایزه شعر خبرنگاران به عنوان کتاب سال انتخاب شد)، «مادر ایران» در سال 1391، انتشارات شادان و «رعد اما ناگهانی تر» در سال 1392. ، انتشارات آوای کلار، تاک کهنه و «خوشه های صبح» در سال 1401، انتشارات آرادمان و «عشق تو نامی میرد» (مجموعه ترانه ها) در سال 1401، انتشارات آرادمان.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا