رابطه و ازدواج

سایت همسریابی همدم در ازدواج آمار جالبی رقم زد!

مدیر سکوی همسان سازی «همدم» گفت: تاکنون 50 درصد ازدواج های همدم مربوط به متولدین دهه 60 و 39 درصد ازدواج ها مربوط به متولدین دهه 70 است. 2 درصد در دهه 80 و بقیه متولدین دهه 50 و قبل از آن هستند. همچنین 80 درصد متقاضیان تحصیلات دانشگاهی دارند.

به گزارش خبردون به نقل از ایسنا، در سنت ایرانیان ازدواج به صورت سنتی و با ورود خانواده‌ها و معرفی دختر و پسر رقم می‌خورد، اما با مرور زمان این موضوع دچار تغییراتی شده است و گاهی زوجین ترجیح می‌دهند همسر آینده خودشان را از طریق شناخت پیش از از ازدواج انتخاب کنند.

از جمله مراکزی که به صورت رسمی با عنوان خواستگاری شروع به کار کردند، سازمان تبلیغات اسلامی نیز در سال 1393 وارد این موضوع شد و سامانه ای برای «همسریابی» ایجاد کرد که در دوره های آزمایشی از سال 1400 با عنوان «همدم» راه اندازی شد. به روز شد و در کانون توجه قرار گرفت. راه اندازی این سامانه عوارض زیادی را به دنبال داشت و به سوژه داغ شبکه های اجتماعی تبدیل شد.

حال پس از ۲ سال فعالیت، زهره حسینی –مدیر سکوی همسان‌گزینی همدم- در گفت‌وگو با ایسنا، آمار و ارقام جالبی را از این سامانه ارائه داده است.

حسینی در مورد اینکه فعالیت این سکوی اینترنتی تا به امروز موفق بوده است یا خیر به ذکر توضیحاتی از زمان فعالیت این سکو پرداخت و گفت: سکوی همسان‌گزینی «همدم» در ابتدا به صورت یک سامانه تحت وب با عنوان سامانه «همسان‌گزینی تبیان» در سال ۹۴ با مجوز وزارت ورزش و جوانان آغاز به کار کرد. برای فعالیت این سامانه ما نیازمند یکسری افراد بودیم که در قالب معرف ازدواج بتوانند فعالیت کنند. از این رو به سراغ افرادی که در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و موسسات خیریه به صورت سنتی در امر معرفی ازدواج فعالیت می‌کردند رفتیم و پس از شناسایی آنها که در حدود ۱۵۰نفر بوند کار آموزش این افراد را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: پس از اینکه آموزش معرفان ازدواج ما به پایان رسید کار سامانه به صورت آزمایشی در استان تهران آغاز شد که در طی ۶ سال فعالیت نزدیک به ۸۷ هزار نفر برای امر ازدواج به سامانه مراجعه کردند که از این میان تعداد بانوان بیشتر از آقایان بود. بر اساس فرآیندهای تعریف شده در سامانه افراد متقاضی به سایت مراجعه کرده و پس از تکمیل اطلاعات شخصی، ارسال مدارک و آزمون های روانشناختی برای مصاحبه دعوت می شدند و اطلاعات ایشان صحت‌سنجی می‌شد.

مدیر سکوی همسان‌گزینی همدم بیان کرد: پس از طی شدن این مراحل و باتوجه به بانک اطلاعاتی که معرفان ازدواج برای متقاضیان همسان‌یابی کرده و افراد را به یکدیگر معرفی می‌کردند. این سامانه تا سال ۱۴۰۰ فعال بود و در حدود ۳۷۰۰ ازدواج را به ثبت رساند و چون ازدواج‌های این سامانه تا چهارسال پس از عقد پایش دوره‌ای می شدند، خوشبختانه طلاقی در این مورد ثبت نشد.

آمار و ارقام جالب از سایت همسریابی همدم

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از سال 1400 سامانه «همسان گزینی» به سکوی «همدم» منتقل شد، زیرا مخاطبان می خواستند خود فرد مورد نظر خود را پیدا کنند تا بتوانند فرد مورد نظر خود را با سرعت بیشتری انتخاب کنند. بر این اساس متقاضی با ورود به همدم ابتدا فرم های مشخصات خود را تکمیل می کند و سپس به تست های روانشناسی پاسخ می دهد تا مزاج و ویژگی های شخصیتی وی مشخص شود. او مدارک مورد نیاز را به پروفایل خود اضافه می کند و پس از آن مشخصات وی تایید و تایید می شود.

وی افزود: همدم پس از این مرحله 5 پیشنهاد رایگان به متقاضی ارائه می دهد که می تواند به هر یک از آنها درخواست معرفی کند.

سایت همسریابی همدم در ازدواج آمار جالبی رقم زد!

مدیر سکوی همسان‌گزینی همدم خاطرنشان کرد: چنانچه پنج گزینه پیشنهادی مورد پسند واقع نبود فرد متقاضی می‌تواند با پرداخت هزینه اقدام به جستجو در بانک اطلاعاتی همدم کند که در حال حاضر به ازای جستجوی یک نفر و معرفی مبلغ ۸۴۰۰ تومان پرداخت می‌کند.  

حسینی در ادامه درباره روند انتخاب «همدم» توسط خود متقاضی توضیح داد: در صورت ارسال درخواست دوستیابی برای فردی، طرف مقابل می تواند مشخصات متقاضی را بررسی کند و در صورت قبول شرایط، این معرفی به صفحه منتقل می شود. نماینده ازدواج پس از آن معرفی افراد توسط نماینده انجام می شود و نماینده مانند حامی در کنار طرفین می ایستد و اطلاعات تماس را با اطلاعات خانواده ها رد و بدل می کند. مسئول پیگیری هر معرفی تا رسیدن به نتیجه و ثبت نتایج در سیستم است.

وی گفت: پلتفرم همسان سازی همدم تا امروز پروفایل 45 هزار کاربر از هزار کاربر نصب کننده اپلیکیشن را تایید کرده و بیش از 1220 نفر در سامانه ازدواج کرده اند. ما داریم در بخش آموزش هم برای مجردها و هم برای متاهلین کلاس های آموزشی داریم، در بخش مشاوره در زمینه قبل و بعد از ازدواج مشاوره می دهیم. در قسمت خواستگاری، معرفی ازدواج بر اساس جستجو و درخواست متقاضیان انجام می شود.

مدیر سکوی همسان سازی همدم در پایان گفت: تاکنون 50 درصد ازدواج های همدم مربوط به متولدین دهه شصت و 39 درصد ازدواج ها مربوط به متولدین دهه هفتاد است. 2 درصد در دهه 80 و بقیه متولدین دهه 50 و قبل از آن هستند. همچنین 80 درصد متقاضیان همدم دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و این سامانه مورد استقبال افراد تحصیلکرده قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا