سیاست

سردار سلامی: شهدا اسلام و ایران را تا ابد بیمه کردند

به گزارش ایرنا ، سردار سرلشکر حسین سلامی روز سه‌شنبه که به اردبیل سفر کرده است در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی در این استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: ارزش شهدا فقط به این نیست که انسان‌هایی بودند که توانستند بر نفس خود غلبه و با خدا معامله کنند ، این بخش مهمی از اهمیت شهادت آنهاست اما بخش مهم‌تر این است که ایران و اسلام را تا ابد در مقابل هر تهاجمی بیمه کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما اینجا امروز آرام نشسته‌ایم و سرافرازانه سخن می‌گوییم و از هیچ چیز نمی‌ترسیم ثمره‌ای است که شهدا ترس از قدرت‌ها را از بین بردند.

مردم ایران از شلیک موشک‌ها به اسرائیل شادمانی کردند/ ایرانی‌ها از هیچ دشمنی نمی‌ترسند

وی با بیان اینکه هیچ کس امروز در ایران از هیچ دشمنی با هیچ درجه‌ای از قدرت نمی‌ترسد، خاطرنشان کرد: آن شب که موشک‌ها به سمت اسرائیل نشانه رفت و قلب استکبار را مجروح کرد، مردم ایران با اینکه بوی جنگ به شام می‌رسید، شادمانه در خیابان‌ها چراغ ماشین‌ها را روشن کرده بوند و شادی می‌کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی ملتی آنقدر بزرگ و قوی می‌شود که از جنگ نمی‌ترسد، همین عاملی می‌شود که دشمن با او نجنگد.

سردار سلامی اضافه کرد: مفهومی که امروز به نام بازدارندگی مطرح می‌کنند چیزی مربوط به سلاح‌ها نیست، چرا که دشمن سلاح‌های قوی‌تری دارد. بازدارندگی مربوط به قلب‌هاست.

وی ادامه داد: دشمنان ما کسانی ندارند که بجنگند و می‌خواهند برای آنها سلاح‌ها بجنگند ولی جوانان مومن ما به قلب خطر می‌زنند و میدان را بر دشمن تنگ می‌کنند و همین این عامل پیروزی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این شهادت‌طلبی که هنوز هم میان جوانان ما موج می‌زند و طبعا یک فرهنگ مستمر و جاری شهادت به عنوان یک حقیقت جریان یافته در پیکره معنوی جامعه عنصر اصلی قدرت و عامل اصلی پیروزی ما در هر صحنه‌ای است.

سلاح‌های قدرتمندی داریم؛ اما تکیه‌گاه اصلی ما ایمان و اعتقاد ماست

سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بنده به عنوان یک خادم سپاه می‌گویم ما سلاح‌های قدرتمندی داریم ولی تکیه‌گاه اصلی ما ایمان، اعتقاد، قرآن و ولی ماست و ما به آن تکیه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: سلاح را به کار می‌گیریم اما تکیه‌گاه سلاح، قلب جوانان ماست نه سلاح تکیه‌گاه قلب جوانان مان و ما چنین ملتی هستیم. صاحب قلب‌های بزرگ، سینه‌های ستبر، چشمان نافذ و بصیر، گام‌های محکم و استوار و دست‌هایی قوی و نیرومند مشخصه ملت ماست.

تحریم یک پدیده واقعی بود/ ملت ایران از مرز تحریم‌های فشرده جهانی عبور کرده است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآورشد: تحریم یک پدیده واقعی و یک فشار جهانی بود صرفاً بیان یک تهدید نبود ، عملاً دشمن به شکل جهانی ایران را تحریم کرد و تصور می‌کرد ایران زیر بار فشار این تحریم و محاصره اقتصادی در کنار فشار سیاسی و جنگ روانی و تهاجم فرهنگی می‌شکند.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: اگر هر قدرتی غیر از قدرت متکی بر قرآن و اسلام تحت این فشار همه‌جانبه قرار می‌گرفت، حتی خود آمریکا قطعاً در سال اول تحریم می‌شکست؛ اما ملت ایران به برکت رهبری، روح مقاومت، ایستادگی و ثبات قدم از مرز تحریم‌های فشرده جهانی واقعاً عبور کرد و آنها را بی‌تاثیر و کم‌تاثیر کرد.

تغییر موازنه قدرت را در ادبیات سیاسی مقامات دشمن ببینید

وی افزود: آنها که می‌خواستند ما را در انزوای جهانی و محاصره اقتصادی قرار دهند امروز خود در انزوا هستند و با بحران اقتصادی مواجه اند. اینها که یک روزی به چیزی کمتر از شکستن نظام ما تن نمی‌دادند امروز از ما می‌خواهند به آنها خفیف حمله کنیم و تمنا می‌کنند خویشتن‌داری کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآورشد: شما باید تغییر موازنه قدرت را در تغییر ادبیات سیاسی مقامات این قدرت‌ها به خوبی ببینید. افسردگی، ناامیدی و فقدان سیاستی که بتواند آنها را از بن‌بست‌ها نجات دهد، نشانه‌های این تغییر موازنه است.

ادامه دارد

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا