اینترنت

سرعت دانلود ۸ گیگابیت‌بر‌ثانیه با فناوری Gateway سیار استارلینک

اسپیس ایکس از فناوری جدیدی برای Starlink رونمایی کرده است که سرعت دانلود 8 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد. حتی زمانی که در اعماق دریا یا بالای آسمان هستید.

به گزارش تکنوک، اسپیس ایکس از ویژگی جدید Starlink رونمایی کرده است که می تواند سرعت دانلود ۸ گیگابیت بر ثانیه را در هر حالتی برای مشتریان تجاری فراهم کند.

PCMag می نویسد که مایکل نیکولز، معاون مهندسی استارلینک، نتایج تست سرعت را در شبکه اجتماعی X به اشتراک گذاشته است که نشان می دهد Starlink توانسته به سرعت دانلود 8102 مگابیت بر ثانیه دست یابد.

دروازه

به نظر می رسد ویژگی جدید گسترش سرویس Starlink Community Gateway اسپیس ایکس باشد که این شرکت در ژانویه معرفی کرد. در حال حاضر اسپیس ایکس دیش Starlink را به مشتریان ارائه می دهد که می تواند سرعت دانلود بین 50 تا 300 مگابیت بر ثانیه را به ارمغان برساند.

برای مشتریان تجاری، مانند ارائه دهندگان خدمات اینترنت، این شرکت می تواند امکانات کامل را با آنتن های بزرگتر برای ارائه سرعت پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه راه اندازی کند.

SpaceX سرویس Community Gateway را برای کمک به ارائه دهندگان خدمات اینترنتی ارائه می دهد تا به کاربران مناطق دورافتاده ای که به شبکه های فیبر نوری دسترسی ندارند خدمات ارائه دهند.

اولین دروازه اجتماعی این شرکت در اونالاسکا، شهری در نزدیکی آلاسکا واقع شده است و در حال حاضر از طریق یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی، OptimERA، پهنای باند را در اختیار مصرف کنندگان محلی قرار می دهد.

دروازهدروازه

اگرچه تصاویر تاسیسات اونالاسکا نشان می دهد که این تاسیسات زمینی است، اما به نظر می رسد اسپیس ایکس در حال آماده شدن برای انتقال فناوری Community Gateway به کشتی های جنگی یا هواپیماها برای خدمت به شرکت های کشتیرانی یا مشتریان دولتی است.

SpaceX هنوز به درخواست های رسانه ها برای اظهار نظر بیشتر در مورد این سرویس پاسخ نداده است. با این حال، این شرکت در ماه فوریه مجوز آزمایشی را از FCC دریافت کرد تا از کشتی‌های سکوی فرود پهپاد خود به عنوان ایستگاه دروازه استفاده کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس در این باره در شبکه اجتماعی X نوشت:

برای کاربران بزرگ تجاری یا عمومی، پایانه دروازه Starlink سرعت دانلود بیش از 8 گیگابیت در ثانیه و به زودی بیش از 8 گیگابیت در ثانیه سرعت آپلود را ارائه می دهد.

برای ساخت دروازه اجتماعی روی زمین، اسپیس ایکس مبلغی معادل 25.1 میلیون دلار به اضافه هزینه ماهانه حداقل 75000 دلار در هر گیگابیت در ثانیه دریافت می کند.

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا