کتاب و ادبیات

سرمایه‌گذاری برای کودکان آینده جامعه را تضمین می‌کند

تهران-ایرنا- مدیر عامل کانون پرورش فکری با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری برای کودک تضمین کننده آینده است، ادامه داد: در این روز و هفته ملی به دنبال این هستیم که موضوع کودک در سطوح مختلف در موضوع فعلی گنجانده شود. در کشور، کودک باید جزو مسائلی باشد که برای مسئولان مهم است، زیرا این کودکان هستند که آینده را می سازند.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، نشست خبری ویژه برنامه های هفته ملی کودک روز شنبه 23 مهرماه 1403 در کانون پرورش فکری برگزار شد.

حامد شمگاتی وی در تشریح تاریخچه روز و هفته کودک و نوجوان اعلام کرد: در سال 95 مسئولان در ژنو سوئیس گرد هم آمدند و تصمیم گرفتند هر کشوری با توجه به تاریخ و فرهنگ خود روزی را برای کودکان انتخاب کند. در سال ۱۳۷۲ وزارت آموزش و پرورش، بهزیستی و مجلس، ۱۶ مهر را به عنوان روز کودک انتخاب کردند و این روز در تقویم ثبت شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری با تاکید بر اینکه اساس روز ملی و جهانی کودک ایجاد رفاه برای کودکان است ادامه داد: فلسفه اصلی روز ملی کودک همین موضوع است. در هفته های گذشته جلسات متعددی با گروه های مردمی و مسئولین داشتیم که چه کنیم تا این هفته به خوبی سپری شود. آنچه مهم است این است که در روز ملی کودک فقط به دنبال چند برنامه نیستیم، هر روز و هفته باید به کودکان توجه کنیم زیرا کودکان آینده را می سازند.

سرمایه گذاری روی کودکان آینده جامعه را تضمین می کند

وی ادامه داد: در این روز و هفته ملی به دنبال این هستیم که موضوع کودک به موضوعی جاری در سطوح مختلف کشور تبدیل شود، کودک باید یکی از موضوعات مهم مسئولان باشد چرا که سرمایه گذاری برای کودک آینده را تضمین می کند.”

برای کودکان، برای آینده

شمالی با تاکید بر اهمیت توجه به حوزه کودک، ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که موضوع حوزه کودک در جامعه باشد تا همه در هر کجا که هستند برایشان مهم باشد. ما برای هفته ملی کودک امسال شعار “برای کودکان، برای آینده” را انتخاب کرده ایم. همگرایی و هم افزایی تمامی نهادها و سازمان ها را با هدف کودک و نوجوان تحت این شعار مد نظر داریم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری با اشاره به نگاه فراملی کانون اعلام کرد که نگاه فراملی کودکان غزه را نیز داریم. در مرکز ده ها برنامه در این زمینه داشتیم و به کودکان غزه توجه ویژه ای خواهیم داشت.

به گفته وی، طبیعی است که کودکان حقوق خود را ندانند، به همین دلیل جامعه باید نسبت به حقوق کودکان آگاه باشد.

وی با بیان اینکه هفته کودک از 14 تا 20 مهرماه برگزار می شود، ادامه داد: در این هفته نهادهای مختلفی از جمله وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث، گردشگری و … با ما همکاری می کنند. صنایع دستی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش، صدا و سیما، شهرداری، کمیته امداد، نهاد کتابخانه های عمومی، شورای کتاب، بنیاد علوم کامپیوتر.

وی با بیان اینکه برای این هفته دو سطح در نظر گرفته شده است، افزود: این دو سطح شامل اجرای برنامه کودک و اجرای برنامه درباره کودک است.

تابلویی اعلام کرد: مرکز علاوه بر 60 فعالیتی که داشت، هفته آینده از «مرکز علوم و فناوری های نوین» رونمایی می کند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا