اینترنت

سرویس VPN گوگل وان به‌دلیل کمبود تقاضا تعطیل می‌شود

گوگل اعلام کرد که سرویس Google One VPN تا پایان سال جاری بسته خواهد شد. البته کاربران پیکسل 7 و گوشی های جدیدتر همچنان می توانند از آن استفاده کنند.

به گفته TechNock، گوگل سرویس Google One VPN را تعطیل خواهد کرد. این شرکت با ارسال ایمیلی به کاربران گوگل وان این موضوع را اطلاع رسانی کرده است. Google تاریخ دقیق بسته شدن سرویس Google One VPN را مشخص نکرده است. اما می‌گوید این سرویس اواخر سال جاری متوقف خواهد شد.

در اکتبر 2020، گوگل One VPN را معرفی کرد که بعداً در همه برنامه ها و سیستم عامل ها در دسترس قرار گرفت. این سرویس در ابتدا به عنوان یک لایه اضافی از محافظت آنلاین برای تلفن های اندرویدی و اطمینان از ایمن بودن داده ها تبلیغ می شد. علاوه بر این، گوگل API های مشتری را منبع باز کرد.

در حال حاضر، این VPN در برنامه های Google One برای سیستم عامل های اندروید، iOS، مک و ویندوز موجود است. در ابتدا، برای استفاده از این سرویس، کاربران باید یک اشتراک پریمیوم به قیمت 99.99 دلار در ماه خریداری می کردند. اما در مارس 2023، به 1.99 دلار در ماه کاهش یافت.

در اوایل سال جاری، گوگل وان به 100 میلیون مشترک رسید و ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، آن را یکی از حوزه‌های رشد آینده با تمرکز بر هوش مصنوعی ذکر کرد. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که طبق گفته گوگل، هیچ تغییری در VPN رایگان گوشی های پیکسل که با سری پیکسل 7 در سال 2022 معرفی شد، ایجاد نخواهد شد.

در آن زمان، گوگل تضمین کرد که این VPN به مدت 5 سال در دسترس خواهد بود. در واقع، ارتقای بزرگ VPN معرفی شده با پیکسل 8 در ماه ژوئن برای پیکسل 7a، پیکسل 7، پیکسل 7 پرو و ​​پیکسل فولد عرضه خواهد شد.

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا