موسیقی

سند موسیقی بازنگری می شود



به گزارش هنرآنلاین، ابراهیم شکرانی دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: جلسه ای با حضور حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع تحلیل و بررسی وضعیت کنونی موسیقی کشور و با نگاهی به نقش سیاست در تحولات آن، با محوریت سند جشنواره ملی موسیقی با هدف هم اندیشی و بررسی آرا و دیدگاه های مردم در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. متخصصین در این زمینه

وی با اشاره به اهمیت حاکمیت و سیاستگذاری موسیقی با توجه به رتبه بالای آن در مصرف محصولات فرهنگی و هنری تصریح کرد: تدوین و تصویب سند ملی موسیقی یکی از دستاوردهای بسیار خوب رئیس جمهور شهید آیت اللهی بود. رئیسی که پیگیری های خود را در شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال کرد. تصویب و ابلاغ شد.

دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ایرادات و اشکالات مطرح شده از سوی کارشناسان و اساتید حاضر در این جلسه گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از شش ماه قابل اصلاح و ویرایش است. ماه ها تایید ستاد فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مأموریت یافت تا نظرات و دیدگاه های تمامی اساتید و هنرمندان موسیقی را جمع آوری و اصلاحات پیشنهادی را به شورای عالی ارائه کند.

شکرانی تشکیل و برگزاری منظم جلسات ستاد اجرایی موسیقی کشور را ضروری خواند و خواستار حمایت تشکل های عضو و تعامل موثر با ستاد اجرایی موسیقی شد.

وی در پایان گفت: کارشناسان و اساتید حاضر در این جلسه ضمن انتقاد از سند موسیقی، به حمایت جدی دولت از موسیقی تاریخی و تمدنی ایران زمین، جلب اعتماد و مشارکت بزرگان پرداختند. نوازندگان در تولید و پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی. آنها بر موسیقی زنانه، رفع موانع و محدودیت های برگزاری کنسرت تاکید کردند.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا