کتاب و ادبیات

سیستم انرژی هیدروژنی و ذخیره‌سازی زیرزمینی هیدروژن کتاب شد

تهران-ایرنا- کتاب سیستم انرژی هیدروژن و ذخیره سازی زیرزمینی هیدروژن: رویکردی زیست محیطی برای تامین انرژی های نو به عنوان مرجعی مفید در ذخیره سازی هیدروژن زیرزمینی، پروژه های تجاری و تجربی، رفتارهای مختلف گاز هیدروژن توسط سازمان جهاد دانشگاهی و صنعتی شریف منتشر شد. .

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان جهاد دانشگاهی، در شرایطی که افزایش انتشار گازهای گلخانه ای در جو منجر به گرمایش زمین شده است، تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر و پاک به جای انرژی. منابع مبتنی بر سوخت های فسیلی در سراسر جهان بسیار جذاب شده است.

هیدروژن (H2) به‌عنوان فراوان‌ترین عنصر در طبیعت، به‌منظور جایگزینی انرژی‌های جدید، تقریباً یک انرژی جدید تمام‌نشدنی و با ارزش حرارتی بسیار بالا است و به دلیل کاربردهای متنوع آن مانند موتورهای احتراق داخلی و توربین‌های الکتریکی، سنگ بنای اقتصاد جهانی در قرن بیست و یکم خواهد بود.

با بررسی و درک انرژی هیدروژن متوجه خواهیم شد که ورود به یک اقتصاد مبتنی بر هیدروژن نیازمند یک سیستم ذخیره سازی هیدروژن کارآمد، ایمن و با ظرفیت بالا است، به همین دلیل جذاب ترین سیستم ذخیره سازی هیدروژن در جهان، سیستم ذخیره سازی زیرزمینی است، به ویژه در تانک ها نفت و گاز تخلیه شده.

در این کتاب سعی شده است تا بررسی جامعی بر خواص ویژه هیدروژن، سیستم‌های ذخیره‌سازی هیدروژن و عوامل مؤثر انجام شود تا با شناسایی دقیق مکانیسم‌ها، ظرفیت‌ها و موانع موجود، الهام‌بخش مطالعات بیشتر باشد. گامی در جهت پیشرفت به سوی اقتصاد سبز مبتنی بر استفاده از هیدروژن. هیدروژن را حذف کنید.

این کتاب برای اولین بار به بررسی جامع سیستم انرژی هیدروژن، مکانیزم های ذخیره سازی و ذخیره سازی زیرزمینی هیدروژن می پردازد و با ارائه نگاهی جامع به تمامی مراحل بحرانی این صنعت، اطلاعات قابل اعتمادی در رابطه با انرژی هیدروژن، هیدروژن ارائه می کند. اقتصاد، ذخیره سازی هیدروژن و سایر زمینه های مرتبط. در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

کتاب «سیستم انرژی هیدروژن و ذخیره سازی زیرزمینی هیدروژن: رویکردی زیست محیطی برای تأمین انرژی جدید» نوشته کمند قاسمی، آرش ابراهیمی و یوسف کاظم زاده در 7 فصل شامل. انرژی هیدروژن و هیدروژن، مقدمه ای بر سیستم انرژی هیدروژن و دیدگاه های جهانی ، اهمیت و چالش های ذخیره سازی هیدروژن ، سیستم های ذخیره سازی هیدروژن قابل حمل ، سیستم های ذخیره سازی زیرزمینی هیدروژن (USS) ، ذخیره سازی زیرزمینی هیدروژن در مخازن تخلیه شده نفت و گاز (چالش ها، محدودیت ها و مزایا).) شبیه سازی و مدل سازی در انبارهای زیرزمینی و ارزیابی چرخه زندگی (LCA) منتشر شده است.

این کتاب با هدف درک و استفاده از روش‌های جدید برای کاربرد در پروژه‌های ذخیره‌سازی هیدروژن می‌باشد و برای استفاده دانشجویان، اعضای هیات علمی و محققین تدوین شده است.

علاقه مندان برای تهیه کتاب می توانند به سایت 16book مراجعه و یا با شماره تلفن 67641215-021 (انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی شریف) تماس بگیرند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا