اقتصادی

شمس‌الدین حسینی، موافق همتی: به من زنگ زدند که لطفا به همتی رای ندهید

شمس الدین حسینی در صحن علنی مجلس در دفاع از همتی، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: دیروز از سازمان برنامه و بودجه به من زنگ زدند و گفتند به همتی رای ندهید چون او وقتی رییس کل بانک مرکزی بود، با ما سفت برخورد می‌کرد .

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وی با اشاره به سخنانی که صمصمامی در قامت مخالف همتی ایراد کرد، با تایید رشد قیمت دلار در دوره مسئولیت همتی در بانک مرکزی گفت: موضوع این است که کشور در شرایط بحرانی قرار داشت . خروج از برجام عامل این اتفاق بود و باید شرایط کشور را در نظر گرفت.

وی گفت: آقای همتی مدارج علمی خود را در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران طی کرد که این مورد برای ما خیلی ارزشمند است و اعتقاد داریم چنین کسی به اقتصاد ایران آگاه تر است. سابقه اجرایی ایشان به عنوان رییس بیمه و رییس کل بانک مرکزی نیز بسیار قابل اهمیت است. ایشان ۱۹ ماه در جبهه نیز حضور داشتند.

وی ادامه داد: در رسیدگی به برنامه و عملکرد ایشان و دیگر وزرای پیشنهادی به تجارب توجه کنید. وزارتخانه جای آزمایش نیست.  از سال ۷۶ تا ۹۹ رشد اقتصادی کشور ما متأسفانه ۲ درصد بوده است. از برجام دفاع نمی‌کنم اما می‌گویم خروج از برجام ربطی به بانک مرکزی و مدیریت آن ندارد. خروج از برجام برای ما تبعات داشت. متاسفانه در آن دوران ارتباط خود را با کشورهای همسایه به صفر رساندیم و در نتیجه درآمد ارزی به شدت کاهش پیدا کرد.  باید با امید با مردم صحبت کنیم. ایشان ذخیره ارزی کشور را حفظ کردند.

وزیر اسبق اقتصاد گفت: در خصوص بانک آینده هم گفتند، من اعتراض دارم که این مسائل را پشت تریبون بگویند . بانک آینده به غلط تشکیل شد و در آن تخلفاتی صورت گرفت. حتی اختیارات ویژه هم در رسیدگی به بانک آینده افاقه نکرد. ما در قانون برنامه هفتم پیشرفت و قانون بانک مرکزی امدیم پیش بینی هایی کردیم .

او گفت: من نمی‌گویم همتی بهترین عملکرد را داشته اما می‌گوییم وی تحصیلات مرتبط دارد و تجارت لازم را دارد و در شرایط سخت مسئولیت قبول می کند . او 10 روز سفیر چین بود که در شرایط بحرانی او را صدا زدند که بیاید و رییس کل بانک مرکزی شود . از او تعهد می‎گیریم که در اجرای احکام قانون برنامه مصر باشند و آن را اجرا کنند و اگر در جایی کاستی می‌بینند اصلاح کنند .

223223

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا