سیاست

صدیقی: حضور جمعیت میلیونی در راهپیمایی اربعین در تاریخ بی سابقه است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های اول نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه تهران – ۲ شهریور ۱۴۰۳- در مصلای امام خمینی‌(ره) نمازگزاران را به تقوای الهی و اجرای دستورات خداوند، انجام واجبات و ترک محرمات توصیه کرد و گفت: کسی که بر هوس خود پیروز شود، جلوی زیاده‌خواهی نفس را می‌گیرد.

وی، کنترل زبان، پاکی چشم، پاکی دست و آلوده نکردن زندگی به نجاست و گناه را از جمله مصادیق تقوا برشمرد که موجب می‌شود آن فرد قهرمان شود.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین سیدالشهدا و حرکت زائران حسینی به سمت کربلای معلی افزود: اربعین برای آنان که اهل سیر و سلوک هستند و برای عارفان و صاحب‌دلان جایگاه خاصی دارد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مراسم پیاده روی اربعین حسینی گفت: این نسیم از وجود امام حسین(ع) می وزد و دلهای عاشقان را با خود بیابانی می کند. این حرکت عظیم جمعیت های چند میلیونی در تاریخ بی سابقه است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در این مانور اقتدار اربعین حسینی دولت و ملت ایران سهیم بودند و از مردم و دولت عراق و حشد الشعبی تشکر ویژه دارم که برای زائران امام حسین از جان و دل مایه می گذارند.

ادامه دارد

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا