اینترنت

طرح جدید گوگل کروم برای درآمدزایی وب سایت ها

گوگل اعلام کرده است که قصد دارد درآمدزایی از وب را در مرورگر کروم پیاده‌سازی کند و به صاحبان وب‌سایت اجازه می‌دهد تا مبالغ کمی از طریق این برنامه کسب کنند.

به گزارش سرویس فناوری تکنوک، این پرداخت های خرد که به عنوان پاداش ارائه محتوا از طریق کاربران انجام می شود، یکی از راه های درآمدزایی برای صاحبان وب سایت خواهد بود.

به گفته کارشناسان، کسب درآمد آنلاین فناوری جدیدی است که به صاحبان سایت اجازه می دهد تا مبالغ ناچیزی را برای استفاده کاربران از محتوای سایت دریافت کنند. این ویژگی علاوه بر درآمد تبلیغاتی، پول را به جیب تولیدکنندگان محتوا و صاحبان سایت واریز می کند.

گوگل می گوید که هر صفحه وب با تگ HTML rel=”monetization” از کسب درآمد آنلاین پشتیبانی می کند. این تگ به مرورگر کروم اطلاع می دهد که وب سایت مورد نظر در حال کسب درآمد بوده و هیچ مانعی برای پرداخت پول وجود ندارد.

گوگل امکان کسب درآمد آنلاین را فراهم کرد

همچنین 2 ویژگی منحصر به فرد در فرآیند کسب درآمد آنلاین وجود دارد که شامل پرداخت های جزئی و عدم دخالت کاربر است. در این صورت، کاربران فقط برای آنچه در صفحات مرورگر کروم دیده اند، پرداخت خواهند کرد.

اگرچه بازدیدکنندگان کنترل کاملی بر میزان و زمان پرداخت دارند، صاحبان سایت سود مناسبی در پلتفرم کسب درآمد آنلاین دریافت خواهند کرد.

از آنجایی که پرداخت ها در این سامانه به صورت خودکار و بدون دخالت کاربر انجام می شود، در صورتی که افراد بخواهند از وب سایت خاصی حمایت کنند، می توانند با مراجعه به صفحات آن سایت و مشاهده مطالب، درآمد خوبی برای صاحبان خود داشته باشند.

کسب درآمد از وب یک فعالیت نوظهور است که توسط گروه انجمن رشد توسعه یافته است و هنوز تحت پوشش استاندارد W3C قرار ندارد. هدف اصلی توسعه دهندگان این فناوری دریافت بازخورد از کاربران به منظور قرار گرفتن تحت استاندارد W3C است.

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا