کتاب و ادبیات

عرضه ۳۲۰ عنوان کتاب ایرانی در نمایشگاه کتاب کربلای معلی

بغداد – ایرنا – جمهوری اسلامی ایران با 320 عنوان کتاب در حوزه نشر در موضوعات مختلف مذهبی، فرهنگی، هنری، شعر، ادبی و سیاسی در دهمین جشنواره کتاب «تراتل السجادیه» در کربلای معلی شرکت کرده است. .

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، همزمان با ایام شهادت امام سجاد (علیه السلام) دهمین نمایشگاه کتاب «تراتل السجادیه» در شهر مقدس کربلا برپا است. 10 کشور

از دیگر آثار و کتاب های ایرانی ارائه شده در این نمایشگاه می توان به کتاب های تازه منتشر شده در زمینه های ایران شناسی، علوم اسلامی، فقه، اصول، عقاید، اخلاق به زبان های فارسی و عربی اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی امام جمعه و تولیت آستان مقدس حسینی (ع) در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در سخنانی گفت: هدف اصلی از برگزاری این رویداد فرهنگی یادآوری و تذکر است. توجه به میراث ارزشمند و گرانبهای امام سجاد (ع) در اسلام و اندیشه، رویکرد دینی، فقهی، اخلاقی و اجتماعی آن و نقش این میراث در مسیر اصلاحات امت اسلامی به عنوان مکمل پیام امام حسین (علیه السلام) و گشودن افق های تازه در این راه.

وی همچنین از غرفه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق بازدید و در جریان اخبار این نمایندگی قرار گرفت.

از دیگر برنامه های این رویداد فرهنگی، برگزاری مسابقه داستان کوتاه و نمایشگاه کتاب قبله امام حسین علیه السلام در آستان مقدس حسینی است.

نمایشگاه کتاب «طرطیل السجادیه» در منطقه باب القبله حرم مطهر امام حسین (ع) برپا شده و تا 20 مردادماه پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.

ارائه 320 عنوان کتاب ایرانی در

ارائه 320 عنوان کتاب ایرانی در

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا