موسیقی

عرفان طهماسبی:حق خوزستان نداشتن سالن اجرای موسیقی نیست!



به گزارش هنرآنلاین، در مقاله عرفان طهماسابی آمده است: «سالها در رستوران های اهواز با این حس کتاب می خواندم که ای کاش برای افرادی که این همه موسیقی را دوست دارند در محیطی که برای موسیقی ساخته شده است و صدای قاشق و چنگال هم نمی آید چقدر مردم خوزستان در کافه ها و رستوران ها علاقه دارند و این حق من به خوزستان و آرزوی من برای شهر من نیست.

اما چه شد که اهواز که در جغرافیای سیاسی اجتماعی ایران به عنوان یک کلان شهر شناخته می شود، هنوز سالن مناسبی برای اجرای زنده نداشته باشد؟ همان شهر و استانی که یکی از بزرگترین و غنی ترین منابع موسیقی ایران است و بر کسی پوشیده نیست که چقدر موسیقی ریشه در خون جنوبی ها دارد. در استان خوزستان سالن های عروسی و ورزشی در اختیار علاقه مندان به کنسرت است که هیچ کدام برای اجرای موسیقی و اجرای زنده طراحی نشده اند. شهرهای استان خوزستان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و اجرای موسیقی زنده بسیاری به ویژه در کلانشهر اهواز برگزار می شود.

همه اینها در حالی رخ می دهد که استان خوزستان از داشتن سالن های استاندارد برای برگزاری چنین رویدادهایی محروم است. عوامل زیادی باعث تفاوت معناداری بین کنسرت های تهران و شهرستان ها شده است. موضوعی که به خصوص در سال های اخیر نارضایتی هنرمندان و مخاطبان را برانگیخته است.

از جمله این موارد می توان به شرایط نامناسب و غیراستاندارد سالن های کنسرت، ظرفیت کم سالن ها، مشکلات صدابرداری، تهویه مطبوع و عدم استقرار سالن ها در مکان های مناسب اشاره کرد. امیدواریم مسئولان حداقل در دولت جدید و پس از امضای سند ملی موسیقی به فکر سالن های موسیقی «اهواز» باشند و امکانات و زیرساخت ها را برای ارائه خدمات به مخاطبان موسیقی متناسب با قیمت بلیت کنسرت فراهم کنند. . این گونه است که هنرمندی در سطح عرفان طهماسبی که برای خودش و کیفیت اجراهایش بسیار مهم است، بالاخره می تواند در زادگاهش با هوادارانش دیدار کند و به افتخار آنها کنسرتی برگزار کند.»

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا