موسیقی

«علی حب النبی» ابراز ارادت به پیامبر (ص) است



به گزارش هنرآنلاین، نماهنگ «علی حب النبی» با اجرای گروه سرود زهرایون به تهیه کنندگی ماوا از زیرمجموعه های سازمان هنری رسانه اوج به مناسبت میلاد حضرت محمد (ص) منتشر شده است. آهنگساز این اثر علی اکبر فلاحی و تهیه کننده و کارگردان آن اسماعیل معنوی است. شعر عربی این موزیک ویدیو توسط ناصر آلبوبید و شعر فارسی اثر توسط قاسم صرافان سروده شده است.

اسماعیل معنوی تهیه کننده و کارگردان نماهنگ «علی حب النبی» درباره علت و نحوه ساخت این اثر توضیح داد: پیشنهاد دوستان در مرکز شعر و ترانه ماوا دلیل ساخت این اثر بود اما اشکال. از این ویدیو این بود که در این چند سالی که ایشان مشغول بودند من فعال هستم، علاقه زیادی به تولید یک مطلب خاص برای پیامبر داشتم. شاید ما کم معرفتیم (خودم را بیان می کنم) زیرا اهل بیت همیشه به خویشاوندی با پیامبر اکرم (ص) افتخار می کردند، اما آنقدر آگاه هستیم که ارادت خود را به اهل بیت (ع) بیان کنیم. ما باید در تولیداتمان. ما از هنر پیامبر اطلاعی نداریم. در نتیجه این دو موضوع (میل قلبی من و پیشنهاد دوستانمان) کار شکل گرفت. ضمن اینکه ما بچه های خوزستان هستیم و بیشتر کارمان را در این استان انجام می دهیم و حال و هوای خوزستان برایمان مهم است. به همین دلیل وقتی این کار پیشنهاد شد، با وجود کمبود وقت، اما چون موضوع پیامبر (ص) بود، آن را پذیرفتم و دست به کار شدیم.

وی در توضیح مدت زمان این اثر گفت: کل اثر در حدود دو هفته تولید شد. بخش هایی از فیلم (در مکان های شهری) همزمان با ساخت موسیقی ضبط شد. در نهایت این ویدیو در سه هفته از صفر تا صد انجام شد.

معنوی هدف از ساخت نماهنگ «علی حب النبی» را ابراز ارادت به پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد و افزود: هدف از تولید این اثر بسیار ساده و صمیمی، ابراز ارادت به حضور پیامبر اکرم (ص). همچنین این شماره برای همه مخاطبانی که اثر را می بینند یادآوری است. اینکه به خود بیاییم و ببینیم دین و دین خود را مدیون این شخصیت بزرگ هستیم. این دیدگاه می تواند به ما نشان دهد که چقدر می توان حضرت محمد (ص) را دوست داشت. البته هر چه انسان با سیره پیامبر آشنایی بیشتری داشته باشد، بیشتر عاشق آن حضرت می شود و این محبت بیشتر می شود، اما همه ما در حد توان خود حداقلی از این محبت را داریم.

وی در تشریح چالش های ساخت این اثر نیز اظهار داشت: مهمترین چالش، گرمای خوزستان بود; در آثارم سعی می کنم به ماهیت و ساختار فضا دست نزنم و همیشه هنگام خواندن اثر به کارون رجوع می کنم. همانطور که در این اثر بخشی از روایت در بستر کارون اجرا شد. برای همین کار استودیویی و ادکلن را دوست نداشتم. ضمن اینکه چالش دیگر ما در تولید این اثر کمبود وقت بود.

معنوی با اشاره به نحوه انتخاب خوانندگان این اثر گفت: دوستان خوانندگان این اثر گروه سرود زهرایون بودند که گروه بسیار قوی ای است. مدتی بود که با این گروه صحبت می کردیم و قرار بود کار مشترکی تولید کنیم که وقتی این پیشنهاد مطرح شد، دوستان ماوا از آن استقبال کردند اما دلیل اصلی انتخاب این گروه زبان عربی بود. چون همه بچه های این گروه عرب هستند و لهجه شان بسیار خوب است و در کارشان بسیار حرفه ای هستند و گواه آن این است که هفته گذشته در جشنواره سرود فجر رتبه برتر را کسب کردند.

معنوی در پاسخ به این سوال که چرا زنان و دختران در این اثر حضور پررنگی ندارند، گفت: باید در تولیدات خود به آداب و رسوم منطقه احترام بگذاریم؛ چرا که زنان و دختران در این اثر حضور پررنگی ندارند. علاوه بر این، به دلیل شرایط سنی این کودکان که نوجوان هستند و برخی به جوانی رسیده اند، تعامل آنها با کودکان 7 و 8 ساله متفاوت است. از طرفی به دلیل برخی حساسیت ها، زنان کمتر جلوی دوربین ظاهر می شوند. علاوه بر این معتقدم نباید با پوشش کار دینی کار خلاف را ترویج کنیم و روی این موضوع حساس هستم، به همین دلیل ترجیح دادم این کار به این صورت انجام شود.

وی در توضیح بازخوردهایی که از مخاطبان «علی حب النبی» دریافت کرد، اظهار کرد: بازخورد بسیار خوبی بود. مهم ترین دلایل مقبولیت آن چنان که بیان شد به خواندن سرود و موسیقی اصیل برمی گردد که بخشی از ملودی یکی از قطعات معروف جهان عرب (کار آقای ماهر زین) است. اجرای برخی از بچه های گروه ترانه و حرکات آنها برای مخاطب جالب و قابل قبول است. نکته دیگر این است که یکنواختی در کار بین مردم شهر و کسانی که سرود می خوانند و فضاها تا بیلبوردهای سطح شهر حفظ شده است.

معنوی در پاسخ به این سوال که آیا به هدف خود رسیده است یا خیر، گفت: خدا را شکر کار خوب بود. البته کیفیتش باید خیلی بالاتر باشه. مشکل ما در این کار و دیگر آثار، بستر انتشار است که دوست داریم مخاطبان بیشتری ببینند. در مجموع به این که به هدفمان رسیدیم نمره خوبی می دهم چون احساس می کنم با دیدن «علی حب النبی» حس علاقه و ارادت در مخاطب ایجاد می شود.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا