کتاب و ادبیات

عمو حاتم کتاب‌باز درگذشت

تهران – ایرنا – حاتم تهاموی معروف به «عمو حاتم کتابدار» که سابقه بازی در چندین فیلم و سریال تلویزیونی را در کارنامه داشت، درگذشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حاتم عضو است معروف به «عمو حاتم کتابباز» و بازیگر سینما و تلویزیون که مدتی از بیماری کلیوی رنج می برد، شامگاه یکشنبه – 4 شهریور – در منزل خود در تهران درگذشت.

مرحوم حاتم ثمفی سابقه ایفای نقش در آثاری مانند جنگ جهانی سوم به کارگردانی هومن سیدی، حرفه ای و سریال پوست شیر به کارگردانی جمشید محمودی در کارنامه هنری خود.

حاتم طهبری برای اولین بار در بوتیک اولین فیلم بلند حمید نعمت(۱۳۸۷) به ایفای نقش پرداخت و پس از آن تا چند سال اخیر به غیر از سریال تلویزیونی در عرصه سینما و تلویزیون حضور داشت. کرم کتاب نداشت

مرداد ثامفی سال گذشته در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: کبتباز راه من را به سینما باز کرد و هنوز هم دوست دارم بازیگری کنم.

واکنش احسان عبدی پور به مرگ آموهتم

احسان عبدی پور که حاتم عضو است وی را به مجموعه کتابباز معرفی کرده بود، به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت 22 دیروز به من اطلاع دادند که خانواده ام به رحمت خدا رفته اند. از یکی از دوستانی که در اینستاگرام صفحه خواندنی دارد متوجه شدم که آموهاثم در فانی درگذشته است. آموحاتم این روزها تنها و تنهاتر از همیشه بود.

وی گفت: در این شرایط مردم رنج می برند که نتیجه انتخاب آنها نیست.

عمویی که ستاره شد، ستاره ای در آسمان

آموهاتم درباره اینکه آیا به ستاره شدن در سینمای ایران فکر می کند به خبرنگار ایرنا گفت: امیدوارم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه حتی حضور در کنار برخی از بازیگران برای من افتخار است و امکانی وجود ندارد که بتوانم در سطح آنها باشم و خودم را در آن سطح نمی بینم اما امیدوارم روزی برسد. با شخصیت و بازیگری من شخصیت خاصی ایجاد خواهد کرد. و دیده شدن در آن، گرفتن و این نقش مهم است. خدا می داند چه زمانی این اتفاق می افتد.

سری پوست شیر جمشید محمودی)، سریال حرفه ای (مصطفی تقی زادهجنگ جهانی سوم (هومن سیدی(و تمساح خونین)جواد عزتی) یکی از مهمترین آثار زنده یاد تهتوشی است.

زمان تشییع جنازه هنوز مشخص نیست

بهنام صفایی یکی از دوستان زنده‌یاد گفت: برای برگزاری مراسم ختم کارهای اداری انجام می‌دهیم. هنوز روز تشییع جنازه مشخص نیست.

وی همچنین گفت که تا کنون تعدادی از دوستان نزدیک عمویش با شماره وی تماس گرفته اند و به محض تعیین زمان مراسم تشییع و خاکسپاری اعلام خواهد شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا