آشپزی

غذاهای ایرانی با مرغ


غذاهای ایرانی با مرغ زیاد هستند که طرفداران زیادی دارند. در لیست انواع غذا با مرغ، غذاهای ایرانی با مرغ نیز وجود دارد که در بین ما ایرانی ها طرفداران زیادی دارد و اغلب هم در وعده های غذایی روزانه و هم در مهمانی ها و جشن ها از آنها استفاده می کنیم. در آشپزی ایرانی با مرغ از جمله غذاهایی که در بین ما ایرانی ها طرفداران زیادی دارد می توان به زرشک پلو با مرغ و مرغ تکین اشاره کرد. شاید شما هم با ما موافق باشید که می توان از تکین با مرغ در بالای لیست خوشمزه ترین غذاهای ایرانی با مرغ نام برد. از دیگر غذاهایی که در آشپزی ایرانی با مرغ تهیه می شود می توان به مرغ کبابی پرطرفدار و پرطرفدار اشاره کرد. آهسته البته نوع با استخوان مرغ کبابی نیز طرفداران خاص خود را دارد.

غذاهای ایرانی با مرغ

انواع غذا با مرغ و برنج

همانطور که می دانید برنج یکی از محبوب ترین غذاها در بین ایرانیان است و می توان گفت بسیاری از غذاهای ایرانی را با مرغ تهیه می کنند. از انواع غذا با مرغ و برنج ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرغ کبابی:

یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی با مرغ است که با ترکیب پیاز، روغن، نمک، فلفل سیاه و سایر ادویه ها و البته زعفران همراه با مرغ تهیه می شود.

غذاهای ایرانی با مرغغذاهای ایرانی با مرغ

مواد اولیه مرغ کبابی، مهمترین مواد اولیه برای تهیه مرغ کبابی خوشمزه و لذیذ

مرغ تنوری:

از دیگر انواع غذا با مرغ ایرانی می توان به مرغ جذاب تنوری که با ادویه مرغ طعم دار می شود اشاره کرد که می توانید آن را به صورت گریل تهیه کنید.

مرغ تنوریمرغ تنوری

آموزش پخت مرغ تنوری

فسنجان مرغ:

می توان گفت یکی از پرطرفدارترین غذاهای با مرغ، فسنجان اصیل و جذاب است. فسنجان یک غذای سنتی ایرانی است که با ترکیبی از گردو، رب انار، مرغ، پیاز و سایر ادویه ها تهیه می شود.

فسنجونفسنجون

طرز تهیه مرغ فسنجونی

کتلت مرغ:

کتلت مرغ یک غذای خوشمزه با ترکیب مرغ، سیب زمینی، پیاز، نمک و سایر ادویه ها است. این غذا با مرغ چرخ کرده تهیه می شود.

غذاهای ایرانی با مرغغذاهای ایرانی با مرغ

معرفی یک غذای جدید با مرغ

غذاها در دنیای آشپزی هر چند سال یک بار به روز می شوند و دستور العمل های جدید در دسترس همه قرار می گیرد. این موضوع می تواند به ما کمک کند تا وعده های غذایی متنوع تری داشته باشیم. از انواع غذا با مرغ می توان به غذای جدید با مرغ به نام کیک مرغ اشاره کرد. این غذا به دو صورت گرم و سرد تهیه می شود. طرز تهیه و طعم این غذا شباهت زیادی به سالاد الوه دارد.

غذاهای نونی با مرغ

همانطور که می دانید پخت و پز با مرغ بسیار متنوع است و طعم های مختلف همه سلیقه ها را پوشش می دهد. این غذاها را می توانید با نان یا برنج یا حتی بدون نان و برنج میل کنید. اگر بگوییم غذای نونی با مرغ یکی از محبوب ترین غذاهایی است که با مرغ درست می شود، اغراق نکرده ایم.

کوفته قلقلی با مرغ:

از انواع غذاهای نونی با مرغ می توان به کوفته قلقلی با مرغ اشاره کرد. شاید خیلی از ما فکر کنیم که کوفته قلقلی فقط با گوشت درست می شود، اما پیشنهاد می کنیم حتما کوفته قلقلی را با مرغ چرخ کرده امتحان کنید.

غذاهای ایرانی با مرغغذاهای ایرانی با مرغ

ساندویچ مرغ کبابی:

از دیگر انواع غذای نونی با مرغ می توان به «ساندویچ مرغ کبابی با پنیر چدار» اشاره کرد. این غذای خوشمزه می تواند انتخاب خوبی برای یک شام سبک باشد. برای خوش طعم بودن این غذا بهتر است نان را خودتان بپزید یا اگر نمی توانید از نان آماده و تازه استفاده کنید. برای طعم مرغ از ادویه های مختلف مثل پودر سیر، پودر فلفل سیاه، پودر زنجبیل و نمک استفاده کنید و در فر کبابی کنید تا خوب سرخ شود. سپس برش هایی از پنیر چدار را روی ساندویچ قرار دهید و مرغ کبابی را روی ورقه پنیر قرار دهید. این غذای مرغ سریع و آسان است.

غذاهای ایرانی با مرغغذاهای ایرانی با مرغ

شاید تا این قسمت از مقاله متوجه شده باشید که ترکیب مرغ با غذاهای مختلف تبدیل به ترکیبی طلایی، جذاب و خوشمزه می شود، مثل ترکیب مرغ با سیب زمینی.

باید بدانید که هم مرغ و هم سیب زمینی خواص زیادی دارند. در اینجا به برخی از فواید استفاده از مرغ و سیب زمینی اشاره می کنیم:

مرغ:

مرغ منبع عالی پروتئین است که به تقویت استخوان ها و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همچنین مرغ حاوی ویتامین های B و D، اسید فولیک، سلنیوم و روی است که برای سلامت استخوان و پوست مفید است.

غذاهای ایرانی با مرغغذاهای ایرانی با مرغ

سیب زمینی:

سیب زمینی دارای مقدار قابل توجهی فیبر و پتاسیم است. فیبر سیستم گوارش را سالم نگه می دارد و پتاسیم به کاهش فشار خون کمک می کند. همچنین سیب زمینی حاوی ویتامین C و برخی مواد آنتی اکسیدانی است که برای سلامت سلول های بدن مفید است.

غذاهای ایرانی با مرغغذاهای ایرانی با مرغ

برای معرفی دو نوع غذا با مرغ و سیب زمینی می توان به «کاری مرغ و سیب زمینی» (که می توانید در آرام پز بپزید) و «جوجه رزماری کبابی با سیب زمینی» اشاره کرد.

انواع خورش با مرغ

علاوه بر غذاهایی که تا اینجا ذکر کردیم که با برنج یا نان سرو می شد، در این قسمت با انواع خورش با مرغ آشنا می شوید. خورش مرغ یکی از غذاهای اصیل و اصیل ایرانی است که در شهرهای مختلف به روش های مختلف تهیه می شود و برای مهمانی ها و مجالس بسیار مناسب است.

از انواع خورش با مرغ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خورش بادمجان با مرغ:

یک خورش خوشمزه با ترکیب بادمجان، مرغ، پیاز، رب گوجه فرنگی، نمک و سایر ادویه ها تهیه می شود.

خورش کدو سبز با مرغ:

یک خورش خوشمزه با ترکیب کدو سبز، مرغ، پیاز، چند قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و نمک تهیه می شود.

خورش بادمجان با مرغ:

خورش شمالی که شامل مرغ، کدو، بادمجان، پیاز، رب گوجه فرنگی، نمک، ادویه و گوجه فرنگی است.

خورش سیر انار با مرغ:

این خورش یکی از خوشمزه ترین خورش های شمالی است که با ترکیب مرغ، سیر، دانه های انار، رب انار، پیاز و ادویه تهیه می شود.

خورش بامیه با مرغ:

از ترکیب بامیه، مرغ، رب گوجه، پیاز و ادویه، خورش خوشمزه و لذیذی به نام خورش بامیه درست می شود.

این خورش ها هر کدام طعم خاصی دارند و در فصول مختلف سال بسیار پرطرفدار هستند. همچنین این خورش ها به دلیل داشتن پروتئین، فیبر، ویتامین ها و املاح معدنی مختلف، یک غذای کامل و سالم محسوب می شوند.

غذاهای ایرانی با مرغغذاهای ایرانی با مرغ

ترکیب بی نظیر مرغ و قارچ

در ادامه معرفی انواع غذا با مرغ می توان به غذای مرغ و قارچ اشاره کرد. اما قبل از آن بیایید با خواص قارچ بیشتر آشنا شویم.

حفظ سلامت قلب:

قارچ حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که باعث کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب می شود و می تواند در پیشگیری از بیماری های قلبی موثر باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن:

قارچ حاوی مواد مغذی مانند بتا گلوکان، ویتامین D و سلنیوم است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

کاهش خطر ابتلا به سرطان:

تحقیقات نشان داده است که قارچ حاوی مواد ضد سرطانی مانند اسید لینولئیک و سلنیوم است که خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد.

کاهش وزن:

قارچ کمترین میزان چربی و کالری را دارد و حاوی مقدار زیادی آب است. به همین دلیل مصرف قارچ در رژیم غذایی برای کاهش وزن بسیار مناسب است.

مواردی که گفتیم تنها بخشی از خواص قارچ است. با توجه به خواص بی شمار قارچ، استفاده از آن در غذاهای روزانه می تواند به تقویت سلامت بدن و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها کمک کند. از انواع غذا با قارچ و مرغ می توان به غذای قارچ و مرغ اشاره کرد که یک غذای فوری و بسیار لذیذ است و با دستور پخت های مختلفی قابل تهیه است.

از ران مرغ غافل نشوید!

ران مرغ یکی از قسمت های خوشمزه و پرطرفدار مرغ است که منبع عالی پروتئین است. این قسمت از مرغ خواص زیادی دارد که در زیر به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

منبع عالی پروتئین:

ران مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین است که برای ساختن بافت های جدید بدن بسیار مفید است.

حاوی ویتامین های مورد نیاز بدن:

ران مرغ حاوی ویتامین B6، ویتامین B12، ویتامین D و ویتامین K است که هر کدام از این ویتامین ها برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید هستند.

حاوی مواد معدنی مورد نیاز بدن:

ران مرغ حاوی مقدار زیادی آهن، فسفر، سدیم و پتاسیم است که هر کدام از این مواد معدنی برای حفظ سلامت استخوان‌ها، اعصاب و ماهیچه‌های بدن بسیار مفید هستند.

کم کالری:

ران مرغ منبع پروتئین با کمترین میزان چربی و کالری است و استفاده از آن برای کنترل وزن بسیار موثر است.

همچنین باید بدانید که ران مرغ به زمان پخت نسبتا کمتری نسبت به گوشت قرمز نیاز دارد و به راحتی می توانید انواع غذاهای خوشمزه را با ران مرغ پخته در منزل تهیه کنید. از انواع غذا با ران مرغ و برنج می توان به ران مرغ و بادمجان اشاره کرد که بسیار خوش طعم و جذاب است.

معرفی چند پیش غذای خوشمزه با مرغ

پس از بررسی لیست غذاهای ایرانی با مرغ، به سراغ انواع پیش غذا با مرغ می رویم.

پیش غذای مرغ یک گزینه عالی و هوشمندانه برای ناهار و شام است. در این قسمت از معرفی انواع غذا با مرغ به معرفی سه پیش غذا با مرغ می پردازیم.

راتا مرغ:

پیشنهادی جذاب و ساده برای پیش غذاست. این غذا با استفاده از مرغ و نان تست تهیه می شود و زمان بسیار کمی می گیرد.

قارچ پر شده با مرغ:

اگر به دنبال فینگر فود با مرغ یا فست فود با مرغ هستید، قارچ پر شده با مرغ می تواند ایده خوبی باشد.

مافین مرغ:

بهتر است آن را به صورت لقمه ای یا کوچک تهیه کنید تا راحت تر سرو شود. همچنین می توانید از مافین های شکل مرغ به عنوان غذای اصلی برای شام استفاده کنید.

منبع : آرسس کوک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا