کتاب و ادبیات

فصلنامه «مطالعات سواد فضای مجازی و فناوری‌های نوین» منتشر می‌شود

تهران – ایرنا – رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ارتقای سطح سواد مردم در فضای مجازی یکی از رسالت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. ارشاد اسلامی در فضای مجازی و در همین راستا فصلنامه تخصصی با عنوان «بررسی سواد فضای مجازی و فناوری های نوین» در حال انتشار است.

به گزارش ایرنا، سعید پورابوالقاسم وی در خصوص اهمیت توجه به سواد فضای مجازی جامعه گفت: در سال های اخیر مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی پس از برگزاری پنج همایش سواد فضای مجازی و سه نشست فعالان فضای مجازی، جایگاه محوری را به خود اختصاص داده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع سواد فضای مجازی. وضعیت مجازی کشور تثبیت شده است.

وی افزود: مرکز گسترش فرهنگ و هنر در فضای مجازی در ادامه این فعالیت ها فصلنامه علمی-تخصصی «بررسی سواد در فضای مجازی و فناوری های نوین» را راه اندازی کرده است. این فصلنامه در فضای مجازی به صاحب امتیاز مرکز گسترش فرهنگ و هنر منتشر می شود.

رئیس مرکز گسترش فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از انتشار این فصلنامه را ارتباط با جامعه نخبگان و دانشگاهی کشور دانست که منجر به ارتقاء آن شد. از جایگاه علمی مرکز گسترش فرهنگ و هنر در فضای مجازی و به تبع آن ارتقای سواد فضای مجازی در جامعه خواهد بود.

پورابوالقاسم از جمله ضرورت های تشکیل این فصلنامه را فراهم آوردن زمینه های گسترش دانش سواد فضای مجازی منطبق با نگرش های تبیینی گفتمان علمی دانست و تاکید کرد: از طریق انتشار آخرین یافته های پژوهشی، تحلیل آخرین یافته ها نظریات و معرفی آخرین نظرات و تحقیقات منتشر شده، عموم مردم نیز از طریق فصلنامه از این یافته های جدید مطلع می شوند.

وی خاطرنشان کرد: محورهای اصلی این فصلنامه در سه موضوع کلی سواد فضای مجازی، فناوری های نوین در عصر دیجیتال و حکمرانی فرهنگی تدوین شده است.

رئیس مرکز رشد فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چشم انداز ما برای فصلنامه این است که استعدادها را در زمینه های مختلف شکوفا کنیم و به ایجاد شرایط برای پیشرفت دانش آموزان کمک کنیم. حوزه فضای مجازی و فناوری های نوین و همچنین ایجاد ارتباط بین متخصصان و پژوهشگران ایرانی و بین المللی.

پورابوالقاسم ادامه داد: یکی دیگر از دستاوردهای انتشار این فصلنامه ایجاد بستر مناسب برای ارتباط علمی و تبادل نظر بین پژوهشگران، اساتید دانشگاه و دانشجویان و شناخت و معرفی نظرات، نظرات، اختراعات و خلاقیت های علمی و… ملی و بین المللی است. سطح

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا