علم و دانش

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان از طرح مدارس خلاق رونمایی کرد

تهران- ایرنا- قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با حضور در دبیرستان علامه حلی۱، ضمن نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی، از طرح مدارس خلاق رونمایی کرد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از بنیاد ملی نخبگان سعید خدایگان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید عنوان کرد: یکی از وظایف بنیاد ملی نخبگان شناسایی استعدادهای برتر است و در دوره جدید ساختارها و رویکردهای جدیدی در دستور کار خواهد بود. در طول این سال ها همکاری خوبی میان وزارت آموزش، سمپاد و بنیاد ملی نخبگان شکل گرفته است و بنیاد با پیگیری طرح شهاب توانسته‌ در تحقق این هدف گام های موثر و مهمی بردارند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: در گام جدید بنیاد ملی نخبگان با رویکرد تحولی و ابزارهای نوین، این شناسایی را به صورت هوشمند و فعال دنبال می کند و حمایت ها به صورت موثرتر و معنادارتر از قبل خواهد شد.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان از طرح مدارس خلاق رونمایی کرد

وی با اشاره به برنامه بنیاد برای تقویت متوازن توانمندسازی و مهارت آموزی استعدادهای برتر گفت: ممکن است استعدادهای برتر و سمپادی‌ها، در یکی از ابعاد به صورت شاخص رشد کنند و سایر ظرفیت‌های آنان کم‌تر مورد توجه قرار بگیرد، اما تجربه نشان داده هرگاه سایر جنبه‌های این افراد مورد توجه قرار می‌گیرد، توانمندی خود را به خوبی در آن حوزه‌ها نیز به اثبات می‌رسانند.

خدایگان بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان با همراهی سمپاد و دبیرستان علامه حلی، طرحی را با عنوان «مدارس خلاق» اجرایی می‌کند که هدف آن، تقویت خلاقیت، ابتکار، نوآوری و سایر ابعاد مثبت شخصیتی افراد است به طوری که بتوانند منشأ خلق نوآوری و آثار ماندگار باشند. اجرای آزمایشی این طرح در دبیرستان‎های علامه حلی یک و ۱۰ خواهد بود.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: به زودی شیوه نامه و آیین نامه طرح تدوین و ابلاغ خواهد شد و امید است با موفقیت در این دبیرستان اجرا شود.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان خانه استعدادهای برتر است و درهای این بنیاد، ستاد و دفاتر استانی به روی تمامی استعدادهای برتر و نخبگان باز است. تلاش می کنیم نگاه استعدادها، نیازها و دیدگاه هایشان را در سیاست های بنیاد اعمال کرده و طرح های شناسایی، هدایتگری و حمایتگری را به این سمت سوق دهیم.

در ادامه این مراسم، قائم مقام بنیاد و سایر مسئولان از بخش‌های مختلف دبیرستان علامه حلی از جمله موزه افتخارات و بخش‌های آزمایشگاهی و آموزشی مدرسه بازدید کردند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا