سیاست

قالیباف: بنی صدر اجازه ورود مردم به عرصه دفاع مقدس را نداد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد باقر قالیباف روز پنج شنبه در کنگرهٔ بزرگداشت حضرت علی بن باقر (علیهماالسلام) در مشهد اردهال اظهار داشت: فکر نکنیم که پیروزی انقلاب ما از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ یا سال ۱۳۵۷ شروع شده است و تا امروز ادامه دارد بلکه این مسیر از دوران بنی امیه و بنی عباس و واقعه عظیم کربلا و از آن و انحرافی که اتفاق افتاد و  همه هجرت‌ها، مجاهدت‌ها و مبارزات تا امروز آمده و ما این عقبه را در نظام اسلامی‌مان داریم.

وی ادامه داد: چنانچه تاریخ زندگی هر کدام از امامزادگان را نگاه کنیم، می‌بینیم که این‌ها بدون شک از یک حکومت زور جوری مجبور به هجرت شدند و به نقطه دیگری وارد شدند و در آن نقطه نیز حتماً برای فرهنگ و دین تلاش کردند و در جاهایی توفیق پیدا کردند.

رئیس مجلس افزود: امامزادگان در همین ایران اسلامی ما در دوران بنی عباس حکومت تشکیل دادند و چندین سال حکومت برقرار کردند و مبارزه کردند و به شهادت رسیدند. امروز وقتی از سبک زندگی و مجاهدت، هجرت و هم چنین از حرکت فرهنگی حرف می‌زنیم و باورمان این است که اگر ایمان آوردیم و می‌خواهیم تجارتی بکنیم که سودمندترین تجارت باشد و از عذاب الهی به دور باشیم باید خالصانه با مال و جانمان در خدا مجاهدت کنیم.

وی تاکید کرد: بنابراین اگر امروز به زیارتگاه‌هایی نظیر مشهد اردهال می‌رویم، حاکی از یک فرهنگ عمیق دینی برخاسته از قرآن و مکتب اهل بیت (ع) است. انقلاب اسلامی ریشه در این فرهنگ دارد و یک مکتب انسان ساخت و ایسم دست این و آن نیست بلکه حرکت ما مبتنی بر سنت‌های الهی است.

قالیباف ادامه داد: بنی صدر اجازه ورود مردم را به عرصه دفاع مقدس نداد؛ دستور تشکیل بسیج صادر شده بود بسیجی ها آماده بودند به جبهه هم آمده بودند ولی گفت شما که آموزش ندیده اید شما که بلد نیستید ما که اسلحه نداریم به شما بدهیم.

وی افزود: تحول در عرصه دفاع مقدس زمانی ایجاد شد که مردم وارد عرصه شدند، شهدا تربیت مسجدی، ایمان به سنت های الهی و بعد هم مجاهدت داشته اند و هر چه داشتند را سر دست گرفتند و بقیه اش را هم خدا تضمین کرده که اگر ما در راه او با تدبیر و عقل و درایت و شجاعت و محکمی جلو برویم، خدا توفیق می دهد، جان هم در راه خدا می دهیم و از هیچی نگران نیستیم.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا