دنیای مد

 لباس و استایل کاملا هریس:شاهد تغییر در پاورسوت‌ها خواهیم بود؟

مقدمه

بعد از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۲۰۲۰، کاملا هریس به عنوان نخستین زن، اولین زن سیاهپوست و اولین زن آسیایی‌تبار در مقام معاونت ریاست‌جمهوری ایالات‌ متحده برگزیده شد. این انتخاب، از یک سو نشان‌دهنده‌ی اهمیت برابری جنسیتی و نژادی در آمریکا بود و از سوی دیگر، قدرت گرفتن زنان در عرصه‌ی سیاست در سال‌های اخیر را نشان می‌داد.

امسال نیز، در سال ۲۰۲۴، کاملا هریس به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری از سمت حزب دموکرات و پس از انصراف بایدن به میدان آمده و بیش از پیش مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفته است. موضع‌گیری‌های سیاسی، برنامه‌های پیشنهادی، نحوه‌ی لباس‌ پوشیدن و حتی ظاهر او که چالش‌های خاصی را به عنوان یک زن سیاهپوست در مقام نامزد ریاست جمهوری آمریکا برای او ایجاد کرده است، همه زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اند.

کاملا هریس نخستین زن در مقام معاونت ریاست جمهوری آمریکا است.
کاملا هریس نخستین زن در مقام معاونت ریاست جمهوری آمریکا است.

همان‌طور که همواره (خصوصا در ایالات متحده) اتفاق می‌افتد، همه چیز از جمله ورزش، موسیقی، فیلم و حتی سیاست به فشن مرتبط می‌شود و مد به طور شگفت‌انگیزی به هر یک از آن‌ها وابسته است. ممکن است ما به دلیل زن بودن کاملا هریس، بیشتر از آقایان به ظاهر او توجه کنیم؛ اما نادیده گرفتن پیام‌های ظریفی که هر یک از لباس‌های او به همراه دارد نیز اجتناب‌ناپذیر است. سیاست بازی ظواهر است و هر چه سیاستمداران می‌پوشند پیامی را به رأی‌دهندگانشان منتقل می‌کند.

کاملا هریس
کاملا هریس

زنی که از ابراز خود نمی‌ترسد

چندی پیش، کاملا هریس با لبخندی پررنگ، پیروی از فرهنگ پاپ و موجی از حمایت‌ها به عنوان نماینده‌ی دموکرات‌ها برای رقابت ریاست‌جمهوری آمریکا در کانون توجهات قرار گرفت. در حالی که هیچکس انتظار خاص و پیچیده‌ای از ظاهر یک زن سیاستمدار ندارد، هریس تاکنون ثابت کرده است که وقتی بخواهد، می‌تواند در دنیای مد غوطه‌ور شود و خالق نوع منحصربه‌فردی از پوشش یک سیاستمدار زن باشد. او برای مراسم تحلیف بایدن در سال ۲۰۲۱ لباس‌هایی از سه طراح سیاه‌پوست با نام‌های Kerby Jean-Raymond ، Christopher John Rogers و Sergio Hudson پوشید و کت‌وشلوار سفیدی از Carolina Herrera را نیز در جشن پیروزی سال ۲۰۲۰ به تن کرد.

کاملا هریس در جشن پیروزیکاملا هریس در جشن پیروزی
کاملا هریس در جشن پیروزی
کاملا هریس با لباس‌هایی از سرجیو هادسونکاملا هریس با لباس‌هایی از سرجیو هادسون
کاملا هریس با لباس‌هایی از سرجیو هادسون
اولین حضور کاملا هریس به عنوان نامزد ریاست جمهوریاولین حضور کاملا هریس به عنوان نامزد ریاست جمهوری
اولین حضور کاملا هریس به عنوان نامزد ریاست جمهوری

از آن‌جا که لباس و ظاهر آراسته اهمیت خاصی برای بانوان دارد، ظاهر یک زن که نامزد ریاست‌جمهوری است نیز، بیش‌ از یک نامزد مرد مورد توجه قرار می‌گیرد و حتی می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای دیپلماسی نرم استفاده شود. در طی سال‌ها لباس‌های زنانه‌ی سیاستمداران که توسط رهبرانی مانند هیلاری کلینتون، نانسی پلوسی، آنگلا مرکل و الیزابت وارن استفاده می‌شد، تنها یک کت‌وشلوار مردانه در رنگ‌های متنوع بود که گویی شکاف بین مرد و زن بودن را با آن پر می‌کردند؛ اما کاملا هریس رویکرد دیگری در پیش گرفته است. او که در زندگی روزمره‌اش آزادانه لباس می‌پوشد، به‌صورت آشکاری طرفدار خوانندگان پاپ است و به کنسرت‌های آن‌ها می‌رود؛ او می‌خواهد پوشش و لباسش در مقام یک رییس‌جمهور زن، در عین تأثیرگذاری باعث حفظ انرژی زنانه‌‌اش نیز بشود. هریس با یک کتانی یا کفش با پاشنه‌ی متوسط، اکسسوری‌های عمدتا مرواریدی و لبخندی همیشگی، می‌خواهد از فشن بدون سوار شدن بر موج ترندها استفاده کند.

کاملا هریس در کنسرت بیانسه کاملا هریس در کنسرت بیانسه
کاملا هریس در کنسرت بیانسه
اجرای Bon Iver در کمپین کاملا هریساجرای Bon Iver در کمپین کاملا هریس
اجرای Bon Iver در کمپین کاملا هریس
کرک فرانکلین، کاملا هریس را برای رقصیدن در کنسرت ژوئن کاخ سفید روی صحنه آورد.

یک رئیس‌جمهور، فارغ از جنسیت چه می‌پوشد؟

این سوال کمی پیچیده است؛ چرا که انتخاب لباس یک رییس جمهور به عوامل زیادی از جمله فرهنگ، سنت و موقعیت بستگی دارد. اما به طور کلی رییس‌جمهورها معمولا لباس‌های رسمی و شیکی می‌پوشند که نشان‌دهنده‌ی مقام و قدرت آن‌هاست. این لباس‌ها ممکن است شامل کت‌وشلوار، لباس رسمی یا لباس‌های سنتی مربوط به فرهنگ هر کشور باشد که به لباس‌های قدرت یا پاورسوت‌ها (Power Suit) معروفند. در هر صورت مهم‌ترین نکته این است که لباس رییس‌جمهور باید به‌ گونه‌ای باشد تا اعتماد به نفس، صداقت و شایستگی او را به نمایش بگذارد؛ هریس نیز سعی دارد تا با حفظ سلیقه‌ی شخصی خود این نکات را رعایت کند.

نمونه‌ای از پاورسوت‌ها یا لباس‌های قدرتنمونه‌ای از پاورسوت‌ها یا لباس‌های قدرت
نمونه‌ای از پاورسوت‌ها یا لباس‌های قدرت
نمونه‌ای از پاورسوت‌ زنانهنمونه‌ای از پاورسوت‌ زنانه
نمونه‌ای از پاورسوت‌ زنانه

تکامل لباس رئیس جمهور احتمالی آینده

انتخاب‌های لباس کاملا هریس تاکنون اعتماد به نفس، ظرافت و آمادگی او برای رهبری را به نمایش گذاشته‌اند. هنگامی که او به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، در کانون توجه قرار گرفت، کمد لباس او نیز ابزار قدرتمندتری برای انتقال پیام و شخصیت او شد.

استایل کاملا هریس از روزهایی که دادستان کل کالیفرنیا بود تا امروز که معاون رئیس جمهور و نامزد ریاست‌جمهوری ایالات‌ متحده است، به طور قابل توجهی تکامل یافته است. در ابتدا، هریس به لباس‌های رسمی و ساده علاقه داشت و اغلب با کت‌وشلوارهای مشکی کلاسیک و اکسسوری‌های ساده دیده می‌شد؛ این رویکرد، منعکس‌کننده‌ی ماهیت خشک و جدی مسئولیت‌های قانونی و تعهد او به حرفه‌ای بودنش بود. با تغییر موقعیت هریس و ورود به دنیای سیاست، کمد لباس او نیز شروع به تغییر کرده و به نمایش اعتماد به نفس او کمک کرد. کاملا هریس به استفاده از رنگ‌های شارپ‌تر و برش‌های مدرن‌تر در لباس‌های خود روی آورد و طراحان او نیز با دقت بیشتری انتخاب شدند؛ هریس اغلب از آثار طراحان سیاه‌پوست و استعدادهای نوظهور آمریکایی استفاده می‌کرد.

طراحان سیاه‌پوست کاملا هریس Theo Wargo و David Molleطراحان سیاه‌پوست کاملا هریس Theo Wargo و David Molle
طراحان سیاه‌پوست کاملا هریس Theo Wargo و David Molle
فشن کاملا هریس قبل از ورودش به دنیای سیاستفشن کاملا هریس قبل از ورودش به دنیای سیاست
فشن کاملا هریس قبل از ورودش به دنیای سیاست

یکی از تغییرات قابل توجه در استایل هریس، معرفی کت‌وشلوارهای قدرت (Power Suit) مدرن برای خانم‌ها بود؛ چه یک کت‌وشلوار بنفش پر جنب‌وجوش از Christopher John Rogers باشد یا یک کت‌وشلوار سفید از Carolina Herrera که نماد حق رای زنان است، هر یک از لباس‌های هریس برای تأثیرگذاری ویژه و رساندن پیامِ مخصوصی انتخاب می‌شوند. این انتخاب‌ها نه تنها ظاهر او را بهبود می‌بخشند، بلکه ارزش‌ها و پیام‌های سیاسی او را نیز منتقل می‌کنند.

کاملا هریس در لباس بنفشی از کریستوفر جان راجرزکاملا هریس در لباس بنفشی از کریستوفر جان راجرز
کاملا هریس در لباس بنفشی از کریستوفر جان راجرز
کاملا هریس در لباس سفیدی از کارولینا هرراکاملا هریس در لباس سفیدی از کارولینا هررا
کاملا هریس در لباس سفیدی از کارولینا هررا

ادغام رسمیت و راحتی: پاورسوت‌های مدرن

هریس به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور، استایل رسمی را با آیتم‌های راحت و آزادتری ترکیب می‌کند و کت‌وشلوارهایی خوش‌دوخت با کفش‌های کتانی Converse آل‌استار می‌پوشد! این ترکیبِ عناصر رسمی و غیررسمی، به مشخصه‌ی استایل کاملا هریس تبدیل شده و او را در عین حفظ ظاهری مرتب، قابل اعتمادتر نشان می‌دهد.

انتخاب‌های هریس در نوع پوشش، کاربردی و در عین حال نمادین است. کفش‌های کتانی نشان‌دهنده‌ی شخصیت مستقل و توانایی او در برقراری ارتباط هستند؛ در حالی که کت‌وشلوارهای خوش‌دوخت و مرتب او ظاهر حرفه‌ای و معتبرش را حفظ می‌کنند. این ترکیب هم‌چنین به هریس اجازه می‌دهد تا بلافاصله و بدون مشکل از جلسات رسمی به جلسات غیررسمی‌ برود.

هریس با این ادغام، رویکردی مدرن را برای پاورسوت‌ها (Power Suit) به نمایش گذاشت، چرا که این استایل نه تنها شیک و رسمی است، بلکه کاربردی هم هست و به او اجازه می‌دهد در روزهای طولانیِ کاری، احساس راحتی کند. سبک نوآورانه‌ی او در لباس‌های قدرت، دیگران را تشویق می‌کند که در مورد پاورسوت‌های سنتی تجدید نظر کنند و از کمد لباس‌ متنوع‌تر و شخصی‌تری استفاده کنند.

کاملا هریس با کتونی کانورس و کت و شلوار رسمیکاملا هریس با کتونی کانورس و کت و شلوار رسمی
کاملا هریس با کتونی کانورس و کت و شلوار رسمی
ادغام سنت و مدرنیته توسط کاملا هریس در پاورسوت‌هاادغام سنت و مدرنیته توسط کاملا هریس در پاورسوت‌ها
ادغام سنت و مدرنیته توسط کاملا هریس در پاورسوت‌ها
ادغام سنت و مدرنیته توسط کاملا هریس در پاورسوت‌هاادغام سنت و مدرنیته توسط کاملا هریس در پاورسوت‌ها
ادغام سنت و مدرنیته توسط کاملا هریس در پاورسوت‌ها

لحظات کلیدی در فشن کاملا هریس

هریس در طول زندگی حرفه‌ای خود چندین بار با لباس‌هایی به یاد ماندنی ظاهر شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

لباس‌های به یاد ماندنی کاملا هریسلباس‌های به یاد ماندنی کاملا هریس
لباس‌های به یاد ماندنی کاملا هریس

• مراسم تحلیف پرزیدنت بایدن

کاملا هریس در سال ۲۰۲۱ و در روز مراسم تحلیف جو بایدن، کت‌وشلوار بنفشی از “کریستوفر جان راجرز” به تن کرده بود که نمادی از دو حزب و اتحاد بین آن‌ها بود؛ به این صورت که انتخاب رنگ بنفش، ترکیبی از رنگ آبی دموکرات و رنگ قرمز جمهوری‌خواهان بود و عمدا به تعهد او برای پر کردن شکاف‌های سیاسی بین این دو حزب اشاره می‌کرد.

کاملا هریس در مراسم تحلیف بایدن با لباسی از جان راجرزکاملا هریس در مراسم تحلیف بایدن با لباسی از جان راجرز
کاملا هریس در مراسم تحلیف بایدن با لباسی از جان راجرز

• سخنرانی جشن پیروزی

یکی دیگر از استایل‌های قابل توجه هریس، کت‌وشلوار سفیدی از “کارولینا هررا” بود که پس از پیروزی خود در سال ۲۰۲۰ به تن کرده بود. این کت‌وشلوار فقط یک انتخاب ساده نبود، بلکه نمادی قدرتمند از پیروزی جنبش حق رأی زنان و نشانه‌ای از خلوص و فضیلت بود.

کاملا هریس در لباس سفیدی از کارولینا هرراکاملا هریس در لباس سفیدی از کارولینا هررا
کاملا هریس در لباس سفیدی از کارولینا هررا

• مهمانی شام کاخ سفید

کاملا هریس که با همسرش در این مهمانی شام حاضر شده بود، پیراهن شب مشکی بلندی از برند Valentino انتخاب کرده بود.

کاملا هریس در لباسی از ولنتینوکاملا هریس در لباسی از ولنتینو
کاملا هریس در لباسی از ولنتینو

• کمپین ماه Pride

می‌توان از کاپشن رنگارنگی که هریس در ماه Pride پوشیده بود نیز به عنوان یک انتخاب هوشمندانه و به یاد ماندنی کاملا هریس نام برد.

کاملا هریس با کاپشنی رنگارنگ و شلوار جین در کمپینش در ماه Prideکاملا هریس با کاپشنی رنگارنگ و شلوار جین در کمپینش در ماه Pride
کاملا هریس با کاپشنی رنگارنگ و شلوار جین در کمپینش در ماه Pride

• کنوانسیون ملی دموکرات‌ها

هریس در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها (DNC) با یک کت و شلوار کاراملی سفارشی و طراحی‌شده توسط Chemena Kamali از برند Chloé روی صحنه ظاهر شد. این دومین بار بود که معاون رئیس جمهور، این برند را به تن می‌کرد؛ به طوری که برخی افراد اهمیت Chloé را به عنوان یک برند با سابقه در تهیه‌ی لباس زنان سیاستمدار برجسته کردند.

کاملا هریس با لباسی از برند Chloè در DNCکاملا هریس با لباسی از برند Chloè در DNC
کاملا هریس با لباسی از برند Chloè در DNC

کمد لباس کاملا هریس: یک امضای شخصی

کاملا هریس در ترکیب سنت با مدرنیته استاد است و هر عنصر از استایل او با دقت انتخاب می‌شود تا قدرت، ظرافت، حس عمیق و هدف او را منتقل کند. اکنون می‌خواهیم به عناصر کمد لباس او بپردازیم که انتخاب‌هایش را تعریف می‌کنند و کاملا هریس را به یک فشن آیکان سیاسی تبدیل کرده‌اند.

۱. کت و شلوارهای قدرت (پاور سوت) مدرن

کاملا هریس استفاده از کت‌وشلوارهای سنتی را به صورت مدرن بازتعریف کرده است. در حالی که هم‌چنان کت‌وشلوارهای مشکی یا سرمه‌ای کلاسیک جایگاه خود را دارند، هریس اما اغلب کت و شلوار جین یا کت‌وشلوارهایی با رنگ‌های تند و طراحی‌های شیک انتخاب می‌کند؛ برای مثال، کت و شلوار او به رنگ قرمز بورگاندی در برابر دریایی از رنگ‌های معمولی‌تر خودنمایی می‌کرد و اعتماد به نفس و تمایل او برای شکستن چهارچوب‌ها را نشان می‌داد. کت‌وشلوارهای او فقط برای ایجاد یک ظاهر زیبا نیستند؛ بلکه آن‌ها به دقت طراحی شده‌اند و جزئیات زیاد لباس‌ها -از برش تا دوخت- نشان‌دهنده‌ی سطحی از حرفه‌ای بودن است که برای هر رهبری ضروری‌ست. کت‌وشلوار مناسب نشانه‌ی آمادگی و احترام است؛ ویژگی‌هایی که هریس در حرفه‌ی سیاسی خود نیز اعمال می‌کند.

استفاده از رنگ‌های شارپ  در کت و شلوارهای خوش دوخت هریساستفاده از رنگ‌های شارپ  در کت و شلوارهای خوش دوخت هریس
استفاده از رنگ‌های شارپ  در کت و شلوارهای خوش دوخت هریس
کت و شلوار بورگوندی رنگ کاملا هریسکت و شلوار بورگوندی رنگ کاملا هریس
کت و شلوار بورگوندی رنگ کاملا هریس

۲. نقش رنگ‌ها در لباس‌های کاملا هریس

رنگ، نقش مهمی در کمد لباس کامالا هریس دارد. انتخاب هر رنگ توسط او عامدانه، آگاهانه و دارای اهمیت سیاسی و فرهنگی عمیقی است؛ به عنوان مثال، کت‌وشلوار بنفش و آیکانیک او در اصل نمادی از اتحاد دو حزب بود.

یکی دیگر از انتخاب‌های نمادین هریس، کت‌وشلوار سفید کارولینا هررا به همراه یک پاپیون ابریشمی سفید  بود که به جنبش حق رأی زنان اشاره می‌کرد و نشانه‌ی خلوص و فضیلت بود. هریس با پوشیدن لباس سفید، به زنان پیشگامی که برای حق رأی مبارزه می‌کردند ادای احترام کرد و دستاورد تاریخی خود را به میراث آن‌ها مرتبط دانست؛ رنگ سفید در آمریکا یکی از سه رنگ مرتبط با جنبش حق رای زنان است.

پوشیدن کت‌وشلوار آبی روشن او نیز، ادای احترامی ظریف به رنگ آبی حزب دموکرات بود. به طور کلی رنگ‌های تند کمد لباس کاملا هریس می‌توانند بیانگر اعتماد به نفس و اقتدار او باشند، در حالی که رنگ‌های ملایم‌تر نشان‌دهنده‌ی صمیمیت و آرامش هستند.

رنگ‌های متنوع پاورسوت‌های کاملا هریس

۳.مروارید و اهمیت آن در استایل هریس

مرواریدها عنصری تکرارشونده در استایل کاملا هریس هستند و معنای ویژه‌ای دارند. اکسسوری‌های مرواریدی هریس که غالباً در هر مکان و مراسمی در استایل او دیده می‌شوند، نشانه‌ای خاص برای او هستند. کاملا هریس همواره از زنانی که برای حق رأی جنگیدند و از زنان خانواده‌اش که او را پرورش دادند، تمجید می‌کند. او در یک سخنرانی گفت: “مادرم ارزش‌های امروزه‌ی ما را  به من و خواهرم مایا القا کرد و به ما آموخت که خانواده را در اولویت قرار دهیم، هم خانواده‌ای که در آن متولد شده‌ایم و هم خانواده‌‌ای که بعدها انتخاب می‌کنیم. خانواده‌ی دوم من نیز Alpha Kappa Alpha است.”

آلفا کاپا آلفا (AKA) یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های سیاه‌پوستان آمریکا -با عضویت افراد برجسته‌ای مانند بازیگر فلیسیا رشاد و شاعر مایا آنجلو- است که تأثیر عمیقی بر زندگی هریس گذاشته‌اند. هریس در سال ۱۹۸۶ زمانی که در دانشگاه هاروارد بود، به این انجمن بزرگ ملحق شد که توسط گروهی از زنان که بعدها به “بیست مروارید” معروف شدند، پایه‌گذاری شده بود. وابستگی هریس به این گروه بعد از فارغ‌التحصیلی‌اش هم ادامه پیدا کرد. ارتباط عاطفی هریس با این انجمن به قدری عمیق است که او مروارید -اغلب گردن‌بند ۳۴ اینچی که با آکوا و مرواریدهای دریای جنوبی تزئین شده- را به عنوان نماد حمایت از خواهرانش در سخنرانی‌های خود می‌پوشد. این پیوند هریس با ریشه‌هایش، تعهد او به میراث و سنت را برجسته می کند. هریس مروارید را نمادی از خرد و ظرافت می‌داند. مرواریدها از دیرباز با زنان قوی و بانفوذ در ارتباط بوده‌اند و استفاده‌ی مکرر هریس از آن‌ها نشان‌دهنده‌ی موقعیت او به عنوان یک رهبر است.

استفاده مکرر هریس از مروارید
گردنبند مرواریدی به افتخار AKA
انجمن AKA

چگونگی ایده گرفتن از استایل کاملا هریس

در طول دهه‌ها، همیشه صحبت‌های زیادی در مورد کمد لباس بانوی اول ایالات متحده وجود داشته است. یکی از اولین نکاتی که در مورد استایل کاملا هریس باید به آن توجه کرد این است که او همیشه متناسب با موقعیت لباس می‌پوشد؛ چه در جریان مبارزات انتخاباتی و کنار حامیانش، چه در یک گردهمایی کمک مالی و چه در مجلس سنا در حالی که به عنوان سناتور برای کالیفرنیا خدمت می‌کند. لباس او همیشه برای هر رویدادی مناسب است. صرف نظر از این‌که هریس چه می‌پوشد (کت‌وشلوار، کت‌ودامن، پیراهن شب، پالتو یا حتی شلوار جین) لباس‌هایش همیشه کاملاً به او می‌آید.

در حالی که او همیشه در جایگاهی رسمی مانند دادستان کل، سناتور، معاون رئیس جمهور و اکنون نامزد ریاست جمهوری بوده است، اما این به آن معنا نیست که لباس‌های او باید خسته‌کننده و تکراری باشند.

نکته‌ی بعد این است که کت‌وشلوارهای کامالا اغلب با الگوهای شیک، برش‌های خاص، طرح‌های چهارخانه و ترکیبی از رنگ‌های خنثی یا جسورانه تکمیل می‌شوند و به طور کلی می‌توان گفت که چهار چیز استایل شخصی کامالا را تعریف می‌کند: لباس‌های قدرت مدرن، اکسسوری‌های مرواریدی، کتونی کانورس آل‌استار و یک لبخندی همیشگی.

 کاملا هریس بر روی کاور مجله‌ی ووگ

پیش‌بینی استایل کاملا هریس در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری

اگر کاملا هریس به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، انتظار می‌رود که او سبک منحصر به فرد و پرجذبه‌اش در لباس پوشیدن را نیز به این جایگاه انتقال دهد. با توجه به سابقه‌ی او در استفاده از پوشش برای بیان هویت و ارزش‌های خود، می‌توان حدس زد که هریس از این فرصت برای ادامه‌ی رویکرد شخصی‌اش استفاده خواهد کرد تا یک الگوی مناسب برای بسیاری از زنان و دختران آمریکایی باشد. آیتم‌هایی که پیش‌بینی می‌شود کاملا هریس بعد از پیروزی در انتخابات در استایل خود استفاده کند عبارتند از:

– رنگ‌های پرشور مثل بورگوندی، آبی سلطنتی و سبز زمردی

– کت‌هایی با دوخت تمیز و با کیفیت

– لباس‌های الگانت

– کفش با پاشنه‌ی متوسط

– لباس‌های کلاسیک A-line با طراحی‌های مدرن

– پارچه‌های مجلل مانند ابریشم و ساتن

– لباس‌های طراحی شده توسط طراحان سیاه‌پوست و اقلیت

– برش‌های نامتقارن

– اکسسوری‌های مرواریدی

– جواهرات سفارشی یا میراثی

ارتباط کاملا هریس با سلبریتی‌ها و تأثیر آن در فشن

در سال‌های اخیر برخی سیاستمداران از محبوبیت و نفوذ سلبریتی‌ها برای جذب رأی‌دهندگان بهره می‌برند. استفاده‌ی سیاستمداران از سلبریتی‌ها برای جمع‌آوری رأی، مزایا و معایب خاص خود را دارد؛ از یک سو می‌تواند به جذب رأی‌دهندگان جوان و افزایش شناخت عمومی از کاندیدها کمک کند، اما از سوی دیگر ممکن است به استفاده‌ی ابزاری از سلبریتی‌ها و کاهش موضوع‌ محوری در سیاست منجر شود. البته تا کنون این اتفاق نیفتاده بود که یک میم (meme) به یاری یک سیاستمدار بیاید و تأثیر عمیقی هم داشته باشد.

۱- ماجرای میم “کاملا برت است” و حمایت نسل زد از او

طبق گزارش‌ها, پس از این‌که کاملا هریس نامزدی خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرد، تنها در یک روز توانست رکورد ۸۱ میلیون دلاری جمع‌آوری کمک‌های مالی را ثبت کند؛ اما این حمایت اصلی از او نبود، بلکه قویترین حمایت او از نظر فرهنگی، از یک پست در پلتفرم X شروع شد.

درحالی که تقریبا همه‌ی دموکرات‌ها از معاون رئیس‌جمهور حمایت می‌کردند، خواننده‌ی پاپ بریتانیایی Charli XCX، تنها با یک توییت با مضمون “Kamala IS brat” موج عظیمی از حمایت‌ها را در توییتر به سمت هریس روانه کرد. این خواننده که اخیرا آلبوم خود را با عنوان BRAT منتشر کرده بود در مصاحبه‌ای گفت Brat فقط یک اسم نیست، بلکه یک سبک زندگی است که الهام‌گرفته‌شده از افراط و تفریط افراد عاشق هیجان و پرشور و نشاط است.

چارلی در TikTok توضیح داد که این الگو، مانند دختری است که کمی نامرتب است، دوست دارد مهمانی برگزار کند و گاهی خودش را ابراز کند. وسایل ضروری تابستانی یک Brat در عبارت Brat Summer عبارتند از: یک بسته سیگار، یک فندک و یک تاپ سفید بنددار بدون لباس‌زیر. حتی پس‌زمینه‌ی سبز نئونی آلبوم Brat چارلی نیز نشان‌دهنده‌ی یک شب طولانی و سقوط قریب‌الوقوع یک خماری است.

پس از این اتفاقات، صفحه‌ی رسمی کمپین هریس در پلتفرم (X)، پس‌زمینه‌ی خود را به رنگ سبز نئونی تغییر داد؛ طرفداران کاملا هریس نیز در کمپین‌ها و محافل مختلف، تیشرت یا کراپ‌تاپ‌هایی به رنگ سبز نئونی با عبارت  Kamala Is Brat یا Kamala می‌پوشند.

نویسنده‌ی سابق سخنرانی‌های هریس، Gevin Reynolds، در پستی گفت که معتقد است متمایل شدن به میم، یک حرکت هوشمندانه بوده است؛ چرا که این موضوع رای‌دهندگان جوان را به سمت هریس می‌کشاند. هرچند میم‌ها به تنهایی در انتخابات پیروز نمی‌شوند، اما توییت چارلی رقابتی را زنده کرد که پر قدرت ادامه دارد.

توییت “کاملا برت است” از چارلی ایکس سی ایکس.
کاور آلبوم BRAT از Charlie XCX
هدر توییتر کمپین کاملا هریس بعد از وایرال شدن میم کاملا برت است.
تاثیر میم کاملا یک برت است در پوشش طرفداران هریس

۲- بیانسه و کاملا هریس

پس از چارلی ایکس سی ایکس، بیانسه نیز به کمپین کاملا هریس اجازه داد تا از آهنگ‌هایش در کمپین دموکرات‌ها استفاده شود. هیئت نمایندگی واشنگتن در کنوانسیون ملی حزب دموکرات، آهنگ “آزادی” (Freedom) بیانسه را به عنوان سرود اصلی کمپین هریس انتخاب کرد؛ همچنین طرفداران او کلاه‌های کابوی و آرم‌هایی با عنوان “Cowboy Kamala” را به تن کردند که به آلبوم Beyonce یعنی “Cowboy Carter” اشاره می‌کرد.

ایده‌ی اصلی کلاه‌ها و آرم‌ها را شاستی کنراد، رئیس حزب دموکرات واشنگتن، پیشنهاد داد: “من طرفدار بزرگ بیانسه و نایب رئیس کامالا هریس هستم، بنابراین فکر کردم که ترکیب این دو زن رنگین‌پوست و موفق یک اتفاق فرهنگی و سیاسی بزرگ را رقم می‌زند.”

تاثیر بیانسه بر طرفداران و کمپین کاملا هریس
کاور آهنگ freedom بیانسه

منبع: مجله‌ی کمد سارک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا