اینترنت

مافیای فیلترشکن چقدر پول به جیب می زند؟

محدودیت شبکه های اجتماعی این فرصت را برای فروشندگان فیلترشکن ایجاد کرده است تا با استفاده از درگاه های بانکی بدون پرداخت مالیات، گردش مالی میلیاردی داشته باشند و به جیب بزنند.

به گزارش تکناک، اکنون گزارشی از گردش مالی وحشتناک مافیای فیلترشکن منتشر شده که حاوی نکات عجیبی درباره این موضوع است.

تجارت نیوز گزارشی از فروش فیلترشکن منتشر کرده است که در نوع خود جالب توجه است. پیش از پرداختن به این گزارش، باید گفت که بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال 1402، تعداد کاربران اینترنت در ایران 116 میلیون نفر است.

علاوه بر این، Data Commons در گزارشی اعلام کرد که در سال 2020 حدود 76 درصد از جمعیت این کشور به عنوان کاربر اینترنت در نظر گرفته شده اند. سوال بعدی این است که چه تعداد از این ۷۶ درصد یا ۱۱۶ میلیون کاربر اینترنت از فیلترشکن استفاده می کنند.

درآمد نجومی مافیای فروش فیلترشکن!

در همین راستا آماری توسط اندیشکده حاکمیت شریف با همکاری ایسپا منتشر شده است که نشان می دهد 80 درصد کاربران اینترنت در گروه های سنی مختلف از فیلتر ضد فیلتر استفاده می کنند. جالب ترین نکته در این گزارش این است که امروزه از هر سه دانش آموز ابتدایی دو نفر از فیلترشکن استفاده می کنند.

همچنین در گزارش تجارت نیوز آمده است که نیمی از کاربران مجهز به ابزارهای بای پس فیلترینگ هستند و بر اساس همین آمار بیش از 30 درصد از این گروه برای این امر هزینه می کنند. بنابراین می توان گفت گردش مالی خرید فیلترشکن در ایران تقریبا به گردش مالی اپراتورهای تلفن همراه در ایران نزدیک است. یعنی حداقل 25 همت برای این بازار برآورد شده است.

در مقایسه اسنپ در سال گذشته 32 هزار میلیارد تومان درآمد داشته است. در مورد ایرانسل این رقم 30 هزار میلیارد تومان بود. این در حالی است که مافیای فیلترشکن با برندهای معروف درگیری ندارند و نیازی به گرفتن مجوز ندارند.

همچنین بدون دردسرهای بیمه، مالیات و نیروی انسانی، مافیای فیلترشکن به تنهایی توانسته بیش از مجموع درآمد اسنپ و ایرانسل به جیب بزند. یعنی چیزی بیش از 60 هزار میلیارد تومان و این رقم را می توان حداقل رقم ممکن دانست!

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا